Consumul de legume contribuie la incetinirea procesului de neurodegenerare cerebrala la persoanele in varsta, in schimb fructele influenteaza extrem de putin procesul de declin al memoriei, conform unui studiu publicat in Statele Unite in revista Neu
Consumul de legume contribuie la incetinirea procesului de neurodegenerare cerebrala la persoanele in varsta, in schimb fructele influenteaza extrem de putin procesul de declin al memoriei, conform unui studiu publicat in Statele Unite in revista Neurology, transmite AFP. Conform acestui studiu, "persoanele care consuma zilnic cel putin 2,8 portii de legume reusesc sa incetineasca cu 40% procesul de diminuare a capacitatii de memorare, fata de cei care consuma zilnic mai putin de o portie". Studiul, care s-a desfasurat pe o perioada de sase ani si a fost realizat de cercetatorii de la scoala de medicina Rush din Chicago, a avut ca obiectiv determinarea efectelor potentiale ale dietelor bogate in legume si fructe in incetinirea procesului de declin al memoriei la persoanele cu varste de peste 65 de ani.
La studiu au participat 3.718 persoane care au fost rugate sa completeze chestionare menite sa evalueze frecventa consumului de fructe si legume si sa rezolve teste de memorie. Dintre legumele consumate, spanacul, laptuca si alte legume cu frunze verzi, au avut efectul cel mai pronuntat in incetinirea degenerarii cerebrale. Fructele contribuie extrem de putin la incetinirea procesului de declin al memoriei, lucru care a constituit "o surpriza totala si a ridicat foarte multe intrebari", se indica in acest studiu.
"Virtutile legumelor se pot explica prin faptul ca sunt extrem de bogate in vitamina E", informeaza cercetatorii.
In plus, legumele sunt frecvent consumate in combinatie cu grasimi, precum sosurile de salate, care ajuta la o mai buna absorbtie a vitaminei E de catre organism.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.