Propunerea Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC) de amanare a reducerii tarifelor de interconectare este nejustificata, lezeaza interesul consumatorilor romani si defavorizeaza concurenta pe piata de telecomunicatii din Romania, se arata intr-un comunicat al Cosmote Romania. "Prin faptul ca nu ia in considerare realitatile pietei romanesti, propunerea ANRC va permite Vodafone si Orange sa isi exploateze pozitia dominanta pe piata in detrimentul competitorilor si al consumatorilor", se arata in comunicat. Mai mult, perioada propusa de ANRC pentru implementarea reducerii tarifelor de interconectare percepute de catre Orange si Vodafone este neobisnuit de lunga. Reprezentantii Cosmote au adaugat ca, prin revenirea asupra propriei decizii in numai trei luni, fara a avea motive intemeiate, ANRC isi incalca impartialitatea, protejand, astfel, interesele celor doi operatori dominanti, in detrimentul consumatorilor romani.
ANRC a publicat, saptamana trecuta, un proiect de decizie pentru amanarea punerii in aplicare a celei de a doua etape de reducere a tarifelor de interconectare a altor operatori la retelele Orange Romania si Vodafone Romania, programata pentru 1 ianuarie 2007. Autoritatea a aratat ca institutii similare din Uniunea Europeana au adoptat decizii asemanatoare, astfel ca reducerea tarifelor de interconectare ar fi defavorizat consumatorii romani fata de cei din strainatate.
Potrivit unei decizii anuntate la 10 iulie de ANRC, companiile Vodafone Romania si Orange Romania urmau sa fie obligate sa reduca tarifele de interconectare, in perioada septembrie 2006-ianuarie 2009, cu cate 11,3% in patru etape, la 0,0503 euro/minut.
Prima diminuare a tarifelor de interconectare a avut loc la 1 septembrie si, conform deciziei ANRC, ar fi fost urmata de alte reduceri la 1 ianuarie 2007, 1 ianuarie 2008 si 1 ianuarie 2009. Tariful de interconectare reprezinta suma platita de o companie pentru ca propriii abonati sa apeleze clientii Vodafone Romania si Orange Romania.
Propunerea ANRC a fost criticata si de operatorul de telefonie mobila Telemobil, precum si de compania de telefonie fixa Romtelecom, care au acuzat autoritatea de tratament discriminatoriu. (G.M.)