Dieteticienii spun ca putem slabi 2-3 kilograme pe luna, daca regimul alimentar zilnic este de aproximativ 1.500 de calorii. Asta nu inseamna ca s-a rezolvat problema.

Trebuie sa stim ce sa mancam. In primul rand, vom alege alimente care acopera un volum mare, fara a fi calorice. Legumele crude sau fierte raspund cel mai bine acestor criterii. De asemenea, verdeturile sunt la fel de bune: calorii putine, dar multe vitamine si minerale. Nu acelasi lucru stim despre nuci si alune, care sunt foarte bogate in calorii. Dar ce facem ca si de carne avem nevoie. Da: de carne slaba de vitel, vaca, pasare. Orice fel de peste este permis, mai putin cel din conserve sau preparat prajit pane. Laptele si lactatele sunt ideale, cu conditia sa aiba doar 25% grasimi. De la masa noastra nu ar trebui respinse orezul, painea, pastele fainoase, cartofii fierti in apa sau vapori. Aceste alimente sunt o sursa valoroasa de amidon, deci de energie, esentiala in cazul persoanelor care vor sa slabeasca. Categoric vor fi evitate mezelurile, preparatele din carne cu sosuri sofisticate, produsele de patiserie, biscuitii.

Dar ce bem? Apa plata din belsug, ceai, cafea, sucuri de fructe proaspete. Pentru ca acestea nu ameninta bilantul energetic. In schimb vom spune adio bauturilor care contin zahar, dulciurilor concentrate.

NOUTATEA. Intrebarea este: unde-i noutatea acestei diete? Nutritionistii spun ca inainte de a ne face o obisnuinta din aportul zilnic de 1.500 de calorii este necesara o faza tranzitorie, dar obligatorie pentru a slabi. Este o faza de soc, severa, care dureaza aproximativ 10-14 zile, timp in care aportul caloric zilnic va fi de aproximativ 800 de calorii. Atentie in nici un caz sub aceasta limita. Apoi, treptat se va ajunge la 1.500 de calorii zilnic. Si tot nutritionistii spun ca un asemenea regim trebuie conceput si supravegheat de specialisti pentru ca nu sunt excluse tulburari majore.