Televiziunea Romana a sustinut cu un milion de euro campania ""Mari romani"" si din taxele tv, asadar din bani publici. Am incercat sa aflam cum s-au ales primii 100 de romani si, implicit, primii 10. Mai exact, am vrut sa stim numarul voturilor in baza caruia s-a facut clasamentul. TVR a refuzat sa faca publice aceste date, incalcand Legea audiovizualului din Romania. Are ceva de ascuns televiziunea publica?

Televiziunea Romana a sustinut financiar campania ""Mari romani"" si din taxele tv, asadar din bani publici. Am incercat sa aflam cum
s-au ales primii 100 de romani si, implicit, primii 10. Mai exact, am vrut sa stim numarul voturilor pe baza caruia s-a realizat clasamentul. TVR a refuzat sa faca publice aceste date. Motivul?

Conform formatului si regulilor impuse de proiectul programului ""Mari romani"", preluat de la BBC, televiziunea publica nu poate furniza alte informatii despre campanie, in afara de cele trimise deja. Aceasta este pozitia oficiala a Departamentului de comunicare si relatii internationale TVR. Cu alte cuvinte, nu avem dovada ca lista cu cei 100 de ""mari romani"" este intocmita exact dupa procentajul obtinut de fiecare candidat in parte. In cazul acesta, nu ne ramane decat sa credem pe cuvant Televiziunea Romana ca cei aflati in clasament sunt alesi in baza voturilor exprimate de drept.

DIN BUZUNARUL PUBLIC. Dar cum suntem platitori de abonament, putem cere sa se faca publice voturile pentru fiecare ""mare roman"", pentru a ne convinge ca TVR a calculat corect voturile. Sa aiba TVR ceva de ascuns? ""Regulile impuse de BBC"" nu fac altceva decat sa lase loc de interpretari. Astfel, va putem spune, neoficial, ca in topul celor 10 ""mari romani"" s-ar fi aflat si Nicolae Ceausescu, si Gigi Becali. Televiziunea incalca Legea audiovizualului din Romania prin nefurnizarea datelor care trebuie facute publice. Ralu Filip, presedinte CNA, sustine ca TVR nu a jucat cu cartile pe fata: ""Fiind o emisiune bazata pe telefoane din partea publicului, postul este obligat ca la sfarsitul emisiunii sa anunte cate apeluri a primit. Aceasta emisiune este rezultatul unor orgolii, care au fost finantate din bani publici. TVR a incalcat Legea audiovizualului din Romania acceptand sa semneze contractul cu BBC, care limiteaza furnizarea de informatii catre public. Astazi (n.r. - ieri) am trimis o scrisoare postului public de televiziune prin care cerem sa informeze publicul in legatura cu numarul mesajelor primite prin orice mijloace de comunicare"".

Citeste si:

TVR a facut public bugetul initial alocat acestei campanii: 600.000 de euro (inclusiv pretul de achizitie a formatului). Insa am aflat ca s-ar fi cheltuit peste un milion de euro. Daca tot suntem la capitolul cheltuieli, din aceleasi surse sigure va spunem ca fiecare ""avocat"" al ""marilor romani"" finalisti ar fi primit cate 3.000 de euro in mana.

S-a cheltuit enorm pentru a afla cine este cel mai mare dintre cei mai mari romani si nici macar nu avem certitudinea ca topul insa a fost realizat pe bune. Dovada! Vrem dovada!

AVEM VALOARE... Harta Romaniei a fost ""calcata"" in picioare