Dunarea se lasa navigata doar atunci cand ploua. In lipsa unei regularizari, multe nave circula chiar in aceste zile cu doar un sfert din capacitatea de incarcare. Pentru rezolvarea situatiei, romanii ar trebui sa scoata din buzunar zeci de milioane de euro.

In biroul sau, cu tamplele infipte intre doua receptoare, directorul adjunct al Navrom Galati, Panait Iordache, blestema cotele apelor Dunarii. ""Nuuu! Putem sa-i punem cruce. Din cauza cotelor. De la Giurgeni se trece la doi metri cincizeci lejer, la doi metri - chinuit"". Chiar in momentul in care cititi aceste randuri cotele sunt foarte scazute in anumite puncte de pe Dunare. Dunarea e atat de schimbatoare ca nici hartile de navigatie nu au viata lunga.

Este imposibil de stabilit cam care e perioada anului in care Dunarea are apa multa. De pilda, anul trecut a fost ""apa garla"" pana la 20 august, iar in octombrie si noiembrie au fost probleme cu cotele. In 2003 a fost taman invers.
Punctul critic in zona Cernavoda e intre kilometrii 290 si 295, in dreptul localitatii Seimenii mari. Cand apele sunt scazute, cum e cazul in acest sezon (-30 era cota, duminica, la mira de la Cernavoda), convoaiele de barje incarcate trebuie sa fie fragmentate (impingatorul trece, pe rand, cate o barja) pentru a putea depasi zona.

NESIGURANTA. Apele inselatoare dau bataie de cap marinarilor