Serialul ""Cu nervii prin Bucuresti"" continua ""gratie"" prelungirii cu o saptamana a lucrarilor de la Podul CFR Baneasa. Inca sapte episoade de ambuteiaje zilnice si de devieri ale traficului, care se incapataneaza sa devina rutina. In contextul asta cotidian, subiectul demolarii monumentului istoric parca paleste.

De la Ministerul Culturii si Cultelor pana la Podul CFR Baneasa nu faci mai mult de zece minute. Dar trecutul podului, monument istoric de grupa valorica B, este destul de strain institutiei.

DOCUMENTARE. In articolele noastre din numerele trecute trageam un semnal de alarma asupra faptului ca ministerul nu arata nici un soi de interes in fata demolarii constructei de pe timpul lui Carol al II-lea. N-a urmat decat un dialog al surzilor, eschive si tacere. ""Nu stiam despre situatia podului si multumim Jurnalului National ca a adus subiectul in discutie. Pornind de la articolele de saptamana trecuta, am inceput si noi sa ne documentam in sensul asta. Ministerul nu a dat nici un aviz pentru demolare. A existat in 2003 o solicitare de demolare din partea Cailor Ferate Romane, dar raspunsul comisiei noastre a fost negativ. De atunci nu am mai primit nici o cerere de acest fel. Probabil, de data asta, au primit autorizatie de demolare si respectiv de constructie din partea administratiei locale, fara a mai avea aviz din partea Ministerului Culturii"", spune Virgil Nitulescu, consilier al ministrului Iorgulescu.

EZITARI. Si de cealalta parte, a companiei constructoare, bantuie ezitarile. Initial, Compania Nationala de Cai Ferate ne-a informat ca a obtinut avizele necesare pentru demararea lucrarilor la podul CF Miorita, atat din partea Primariei Municipiului Bucuresti cat si din partea Ministerului Culturii si Cultelor, aceste institutii fiind informate din timp despre amploarea lucrarii. Si ca din proprie initiativa, fara vreo sugestie a celor de la Directia Patrimoniu, cei de la Cai Ferate au incercat sa gaseasca o solutie pentru conservarea stemelor provinciilor istorice ale Romaniei aflate pe culeele podului. Cu toate eforturile depuse de constructor, se pare ca aceste steme nu au putut fi recuperate din cauza materialului din care erau construite si anume din travertin. Orice incercare de a scoate stemele in stare intacta din constructie a fost sortita esecului. Placile care erau deja fisurate s-au spart, iar materialul din care erau construite si modul de prindere nu permiteau salvarea lor. Asa incat au realizat fotografii si masuratori ale stemelor, propunandu-si ca spre finalul lucrarilor cand culeele vor fi acoperite cu travertin, sa fie remontate si aceste steme, sperand in acel moment la o consultanta din partea Ministerului Culturii pentru a stabili varianta finala a stemelor.

Citeste si:

CIRC. Dar la foarte scurt timp, Caile Ferate au revenit asupra acestei pozitii sustinand ca nu e chiar intocmai, ca nu le e nici lor clar daca au sau nu avizele de care intrebasem si ca mai au nevoie de timp de gandire.

Cu alte cuvinte, fiecare o scalda pe limba lui. Pana una alta, circul asta cu avizele de constructie care se volatilizeaza, care se dizolva brusc si dispar din mapa Cailor Ferate dau masura ignorantei unui minister care se vrea al Culturii.

TERMEN PRELUNGIT PANA DUMINICA