""In teatru este nevoie de schimbul de maine"" Teatrul romanesc ii datoreaza spectacole antologice: ""Viziuni flamande"", de Michel de Ghelderode, ""Hamlet"" si ""Masura pentru masura"", ale lui Shakespeare. La ceas aniversar, Dinu Cernescu martu
""In teatru este nevoie de schimbul de maine"" Teatrul romanesc ii datoreaza spectacole antologice: ""Viziuni flamande"", de Michel de Ghelderode, ""Hamlet"" si ""Masura pentru masura"", ale lui Shakespeare. La ceas aniversar, Dinu Cernescu marturiseste ca are un mare regret, faptul ca nu are un copil. Maine, regizorul implineste 71 de ani. ""Am avut o pauza, cam de doi ani si jumatate, chiar trei ani. In aceasta perioada am citit si mi-am supravegheat tensiunea mea oscilanta. Intotdeauna lucrul imi da un optimism cateodata exagerat si faptul ca la inceputul lui ianuarie voi incepe un spectacol la Teatrul National imi da o stare de bucurie si de liniste. Este vorba despre o piesa a lui Eduardo De Filippo, «Sambata, Duminica, Luni». Acum montez la Teatrul Bulandra piesa «Mamouret», cu Tamara Buciuceanu in rolul principal. Sunt foarte, foarte bucuros, in primul rand ca lucrez, in al doilea rand ca lucrez cu Tamara Buciuceanu si, de asemenea, ca lucrez la Teatrul Bulandra, care este dupa parerea mea un teatru de exceptie. Este o mare bucurie, ma refer in special la acest moment, cand lucrez cu Tamara, sa vad cum o farama de gand al meu este preluat de ea si transformat intr-un lucru perfect. Este o colaborare continua si, de fiecare data cand am avut ocazia sa lucrez cu actori mari si importanti, Radu Beligan, Stefan Iordache si multi altii, mi-a fost foarte usor sa lucrez cu ei. Cel mai greu mi-a fost sa lucrez cu actori prosti, care credeau despre ei ca sunt foarte importanti. Rolul regizorului este sa stie sa-si aleaga distributia. Sigur, apar si unele momente de greseala ale unui regizor cand isi inchipuie ca actorul respectiv poate sa acopere rolul si realitatea este alta. In aceste cazuri, cea mai buna formula este schimbarea actorului. Apar si cazuri absolut fericite, cand un actor care a jucat numai juni-primi, constati ca poate sa joace roluri de compozitie perfect. De pilda, cu foarte multi ani in urma, mi-am dat examenul de diploma cu «Peer Gynt», de Ibsen, care este o piesa in care eroul principal trece de la tinerete pana la batranete. Florin Piersic, care si-a facut debutul cu acest rol, a fost excelent in perioada de tinerete, dar remarcabil a fost in partea a doua a spectacolului in care juca un batran. Din noua generatie de actori am remarcat un baiat deosebit, Marius Manole, la Teatrul National, caruia ii doresc sa aiba o cariera stralucita, atat timp cat va fi serios, pentru ca succesul se suporta foarte greu. Generatia tanara cred ca se pierde in clipa cand are un succes, nu stie sa-l aprofundeze, sa-l gestioneze. Ei se lasa furati de aplauze, de hohote de ras si isi pierd mintile. E pacat, pentru ca tot timpul in teatru este nevoie de noi si de noi generatii, de schimbul de maine. Incontinuu trebuie sa existe acest lucru."" BUCURIE
""Acum montez la Teatrul Bulandra piesa «Mamouret», cu Tamara Buciuceanu in rolul principal. Sunt foarte, foarte bucuros, in primul rand ca lucrez, in al doilea rand ca lucrez cu Tamara Buciuceanu si, de asemenea, ca lucrez la Teatrul Bulandra"" - Dinu Cernescu, regizor


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.