Guvernul a adoptat metodologia de evaluare si acreditare a institutiilor de invatamant superior, dupa ce, de aproape un an, activitatea institutiei cu acest rol, respectiv Consiliul National de Evaluare si Acreditare Academica, a fost sistata. Obiectivele centrale ale Metodologiei de evaluare si acreditare, aprobate, ieri, prin Hotarare de Guvern, vizeaza asigurarea calitatii invatamantului prin introducerea unor indicatori de performanta, precum si stabilirea unor standarde de referinta in procesul de acreditare a institutiilor de invatamant superior. Adoptarea acestei metodologii va debloca procesul de autorizare si acreditare, care a fost blocat in anul universitar precedent din cauza modificarii legislatiei (nu s-au mai primit solicitari de la institutiile de invatamant ce doreau noi specializari sau de reacreditare a celor ajunse la limita).
Institutia responsabila de evaluarea si acreditarea institutiilor de invatamant superior este Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Superior (ARACIS). Noua metodologie stabileste, in premiera, lista indicatorilor de performanta in raport de care se vor evalua si ierarhiza institutiile de invatamant superior, cat si standarde de referinta in vederea acreditarii institutiilor de invatamant superior. Aceasta va fi experimentata in anul universitar 2006-2007, in toate universitatile acreditate care opteaza voluntar sa participe la proiectul-pilot. Rezultatele obtinute vor fi sintetizate intr-un raport al ARACIS privind starea calitatii in invatamantul superior, pe baza caruia vor fi formulate propuneri de imbunatatire a Metodologiei si a calitatii invatamantului superior. Implementarea la nivel national a metodologiei va incepe efectiv in anul universitar 2007-2008.(C.S.)