Podul de cale ferata de la Baneasa este sters cu buldozerele din istorie si intra acum in constiinta bucurestenilor ca o napasta. Merita sa ne oprim asupra ambelor aspecte care pun in evidenta, in mod egal, prostia si incompetenta autoritatilor care
Podul de cale ferata de la Baneasa este sters cu buldozerele din istorie si intra acum in constiinta bucurestenilor ca o napasta. Merita sa ne oprim asupra ambelor aspecte care pun in evidenta, in mod egal, prostia si incompetenta autoritatilor care au regizat filmul horror in care suntem obligati sa jucam ca figuranti.
Podul face parte dintr-un ansamblu arhitectonic armonios impreuna cu Fantana Miorita si Gara Baneasa. Cele trei sunt (erau) unite stilistic de placajul cu travertin decorat cu basoreliefuri. Fantana l-a avut ca arhitect pe Octav-Doicescu, iar operele murale ca autor pe Milita Petrascu. Podul Baneasa avea, pana deunazi, elemente de innobilare stemele provinciilor istorice ale Romaniei Mari. Autorul, cu mare probabilitate, este Mac Constantinescu, un artist cu vocatie pluridisciplinara, a carui semnatura o intalnim pe mai multe
monumente ale Capitalei. Stemele au fost distruse fara mila.
Credeti ca a sarit sa salveze ce se putea salva vreo autoritate? Ministerul
Culturii s-a ascuns ca strutul, cantaretul Iorgulescu fiind ocupat sa umble prin partiturile compozitorilor, sa epureze nume dragi romanilor. Culmea este
ca in urma cu doi ani, cand Caile Ferate au cerut o autorizare de demolare a podului, Comisia
Monumentelor Istorice a respins-o. Cine a acordat-o acum, si mai ales, cum s-a intocmit dosarul de
clasare a monumentului?
Stemele Romaniei mari sunt acum amintire, inca un caz scandalos in care vremurile potrivnice trec in uitare opere artistice. Ceea ce nu au distrus comunistii, pastrand lucrarea inaugurata de Regele Carol al II-lea in 1935, o indraznesc a face o mana de tembeli care declara ca venereaza epoca interbelica.
Ajungeam la momentul doi, dezorganizarea totala a municipalitatii in gestionarea situatiei de criza a circulatiei produsa de demolarea Podului Baneasa. Traseele alternative prin Straulesti - sunt pline de gropi, iar semafoarele au ramas reglate la intersectia DN 1 cu Ion Ionescu de la Brad ca in situatia anterioara. Haosul depaseste orice inchipuire, iar cetatenii se simt dispretuiti. Ei, cei umiliti, se gandesc cum sa iasa din impas, cum sa ajute cu idei autoritatile. Primesc un mesaj de la dl. Constantin Cucu, un cititor de seara al Jurnalului: ""Atat timp cat nu se intrevad solutii miraculoase pentru traficul din Bucuresti, sa se monteze macar camere web in 20-30 de intersectii «fierbinti» din Bucuresti. Legatura pe internet pe care o au multi bucuresteni ar putea oferi informatii pentru rute mai putin sufocate"". Il asculta cineva? Dupa chetuiala cu montarea faimosului ""Big Brother"" pe DN 1, care inregistreaza viteza de 2m/h
pe traseu, ar merita materializata ideea cititorului nostru. Daca e ieftina si de bun simt are mari sanse sa fie insa respinsa de edili. Lor le place tot ce e scump, prost si pagubos.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.