Ministrul Integrarii Europene le propune marilor companii romanesti sa contribuie
financiar la realizarea
unei campanii media care sa imbunatateasca imaginea Romaniei inainte de aderarea europeana. In jur de 77.000 de euro ar fi investiti astfel in articole.

Nume cu greutate din presa internationala, cum ar fi The Economist sau Financial Times, publicand articole favorabile despre Romania. Despre evolutia economica a tarii, despre oportunitatile de afaceri, despre turismul din tara si despre statutul sau de tara europeana cu drepturi depline in Uniunea careia urmeaza sa i se alature de la 1 ianuarie 2007. Asta isi propune ministrul Integrarii Europene, Anca Boagiu, care a transmis autoritatilor guvernamentale si companiilor o scrisoare in care ii invita sa contribuie financiar in vederea realizarii unei campanii media in publicatiile amintite.
GOANA DUPA BANI. In scrisoarea obtinuta de Mediafax se arata ca o astfel de campanie ar fi o buna cale de a informa statele membre ale UE cu privire la progresele inregistrate de Romania.
Campania ar dura sase luni, iar costurile sale s-ar ridica la aproximativ 77.000 de euro.
Ideea ministrului Integrarii nu este noua. Si guvernarile anterioare au apelat la articole platite in publicatii prestigioase sau au invitat la Bucuresti grupuri de jurnalisti ""cantonati"" la Bruxelles in vederea unei cat mai bune documentari, soldata cu articole extrem de favorabile in presa internationala. Planul ar fi fost util, mai ales ca Europa se arata si acum sceptica la adresa Romaniei. Chiar si la nivel oficial. Ministrul de Externe al Olandei, Bernard Bot, a afirmat in Parlamentul de la Haga ca felul in care Romania si Bulgaria au fost acceptate in UE nu trebuie sa se repete. El a mai spus ca Uniunea trebuie sa se concentreze nu pe termene de aderare, ci pe sustenabilitate.
S-A REFUZAT? Campania de publicitate ar fi urmat sa inceapa din septembrie. Se pare insa ca Executivul a ales sa promoveze imaginea Romaniei pe o alta cale. La sfarsitul lunii septembrie s-a decis finantarea cu 6 milioane RON a unei campanii de promovare in Europa nu prin articole de presa, ci prin organizarea unor spectacole de teatru, concerte, spectacole stradale si prin impartirea de afise cu tematica romaneasca.