Vanzarile de bere la sticla de plastic au detronat traditionala bere la halba. Un roman consuma in medie 74 de litri de bere pe an, ceea ce a dus la cresterea pietei pana la 680 de milioane de euro. Anul 2006 se anunta a fi un an-record pentru

Vanzarile de bere la sticla de plastic au detronat traditionala bere la halba. Un roman consuma in medie 74 de litri de bere pe an, ceea ce a dus la cresterea pietei pana la 680 de milioane de euro.

Anul 2006 se anunta a fi un an-record pentru producatorii de bere din Romania. Din ianuarie si pana in iunie, inclusiv, romanii au dat pe gat aproape 7,8 milioane de hectolitri de bere, cu 16% mai mult decat in aceeasi perioada a lui 2005, conform datelor Asociatiei ""Berarii Romaniei"". Si cum lunile iulie si august au fost fierbinti, in septembrie si la inceputul lui octombrie n-am dus lipsa de soare, iar tariile s-au tot scumpit, producatorii din domeniu estimeaza ca pana la sfarsitul anului vanzarile lor vor atinge pragul de 16 milioane de hectolitri, cu 14% mai mult dacat in 2005. Raportandu-ne tot la anul trecut, cand piata berii a fost estimata la 600 milioane de euro, cresterea de 14% s-ar traduce in incasari totale de circa 640-680 milioane de euro, in 2006.

CONSUM. ""In medie, romanul bea aproximativ patru pahare de bere la 0,33 ml pe saptamana, ceea ce-l situeaza mult sub media europeana a consumului de bere"", a declarat Constantin Bratu, managerul general al Asociatiei. Insa persevereaza, lucru dovedit si de evolutia consumului mediu anual pe cap de locuitor, care a crescut de la 54 de litri, in 2002, pana la 74 de litri (estimat), in 2006.

GUSTURI. Cel mai bine s-a vandut berea la halba, spune Bratu. Acest segment a castigat teren ajungand la 8,5% din volumul vanzarilor inregistrate in lunile iunie, iulie si august, in timp ce pe intreg anul trecut cota sa de piata a fost de 6,3%. Insa mai are mult pana sa ajunga PET-ul, care si-a continuat galopul de sanatate, conform celor mai recente estimari ale Brau Union.

Daca in 2005 volumul vanzarilor de bere la ""sticla de plastic"" reprezenta 33% din piata, la sfarsitul lunii iunie 2006 cota de piata ajunsese la 40%.

""Desi initial au fost percepute ca o optiune ieftina de imbuteliere, eforturile noastre, canalizate spre inovarea si imbunatatirea calitatii si aspectului ambalajelor PET, au atras aprecierea consumatorilor"", a declarat Edwin Botterman, presedintele Brau Union Romania.

STICLA VERSUS PET


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.