Cristian Poteras, primarul Sectorului 6 al Capitalei, a inaugurat, ieri, Biroul unic de lucru cu cetateanul. Situat in imediata apropiere a cladirii institutiei, noul departament al autoritatii locale a fost conceput ca spatiu destinat exclusiv lucrului cu publicul. Astfel, cetateanul nu trebuie sa mai parcurga o cale dificila pentru obtinerea informatiilor sau documentatiilor necesare, sa urce sau sa coboare nenumarate etaje si sa ia contact cu numerosi functionari. "Prin intermediul Biroului unic, primaria ofera posibilitatea solutionarii rapide a cererilor cetatenilor, intr-un spatiu deschis si primitor. Cetateanul este informat cu promptitudine, creste gradul de transparenta decizionala, dar si gradul de responsabilitate juridica a administratiei publice fata de cetatean, ca beneficiar al deciziei administrative. De asemenea, pe langa reducerea timpului de solutionare a cererilor cetatenilor, s-a urmarit si prevenirea aglomerarii sau suprasolicitarii compartimentelor de lucru cu publicul, cat si eliminarea asa-numitilor timpi morti. Interfata a relatiei primarie - cetatean, Biroului unic de lucru cu cetateanul isi propune, mai presus de orice, eliminarea coruptiei si diminuarea birocratiei", a declarat primarul Poteras.
In cadrul Biroului unic vor functiona doua ghisee: INTRARI si IESIRI. Cererile cetatenilor vor fi solutionate parcurgandu-se urmatorii pasi: cetateanul depune cererea la ghiseul INTRĂRI; cererea este transmisa departamentului specializat pentru prelucrare (cetateanul nu mai are contact direct cu functionarul in ale carui atributii intra rezolvarea cererii respective); cetateanul se prezinta la ghiseul IESIRI pentru ridicarea cererii deja solutionate. Program de lucru cu publicul: luni, marti, joi, in intervalul 09.00 - 15.00; miercuri, intre 10.00 - 17.00, vineri, intre 9.00 - 12.00.