Editia din acest an a Salonului Auto de la Paris, aflata la 110 ani distanta fata de debutul acestei manifestari, se remarca prin cele 70 de premiere mondiale si peste 500 de marci de masini, subansamble, produse si servicii conexe, reprezentand circ
Editia din acest an a Salonului Auto de la Paris, aflata la 110 ani distanta fata de debutul acestei manifestari, se remarca prin cele 70 de premiere mondiale si peste 500 de marci de masini, subansamble, produse si servicii conexe, reprezentand circa 40 de tari.
La editia precedenta, in urma cu doi ani, au fost expuse 500 de marci, 60 de modele fiind atunci prezentate in premiera internationala.
Organizatorii salonului, care are loc intre 30 septembrie si 15 octombrie, spera ca numarul vizitatorilor din acest an sa treaca de 1,46 milioane, record absolut inregistrat in 2004.
Constructorii francezi, in calitate de gazde, nu au avut o prezenta ostentativa, alegand mai degraba sa expuna concepte decat noi modele de serie.
Renault participa la eveniment cu autoturismul cabrio cu patru locuri Nepta, Citroën prezinta C4 Picasso, iar Peugeot expune modelul 908 RC echipat cu un motor V12 diesel.
Volvo prezinta in premiera noul model din clasa compacta C30, in vreme ce la standul Alfa Romeo poate fi remarcat modelul 8C Competizione. Volkswagen a venit cu Cross Golf, model care urmeaza linia lui Cross Polo, destinat publicului tanar, si cu noua generatie Touran.
Constructorii americani au o participare semnificativa, Dodge prezentand trei noi modele - Caliber, Avenger si autovehiculul de teren Nitro - iar Chrysler expune noul Sebring. Principala noutate a marcii Jeep este noul Wrangler, iar Ford a adus noua generatie Mondeo. Ford prezinta, de asemenea, conceptul SUV Iosis X, construit pe aceeasi platforma cu Mondeo.
Companiile asiatice au venit cu o gama bogata de concepte si modele de serie, cu intentia de a-si reduce dependenta fata de piata americana, care asigura circa 60 din profitul operational, concentrandu-se in acelasi timp pe dezvoltarea gamei de motorizari diesel. Toyota prezinta prototipul Auris, dar si modelul de serie Hillux echipat cu un motor diesel de trei litri, dezvoltat recent. Nissan expune crossover-ul Qashqai, cel de-al saptelea model echipat cu motor diesel vandut de compania japoneza pe piata europeana, care concureaza cu VW Golf si Dodge Caliber.
Hyundai a prezentat conceptul Arnej, care prefigureaza noul model din clasa compacta al marcii, iar Kia a adus conceptul pro_cee'd din segmentul compact-sport. Gama de modele asiatice a fost completata cu vehiculele de teren Honda CR-V si noul Mitsubishi Pajero. Segmentul premium este reprezentat de modelele Audi R8, noua generatie a modelului coupé Mercedes CL, precum si de Maybach 57S. Porsche a lansat la Paris noile modele 911 Targa 4 si 4S, iar Rolls Royce a prezentat conceptul coupé 101 EX.
Marcile rasaritene au fost bine reprezentate la Salonul Auto de la Paris, printre cele mai remarcabile modele numarandu-se Skoda Joyster, autoturism cu trei usi din clasa compacta, si Skoda Scout, autoturism cu tractiune integrala construit pe baza modelului Octavia. Automobile Dacia, prezenta pentru prima oara la acest eveniment, a prezentat versiunea break a modelului Logan, MCV.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.