Aparut la Editura Vinea, Mandala, debutul atat de precoce al tinerei autoare din Constanta, era o carte asteptata in minuscula si tot mai neinsemnata no
Aparut la Editura Vinea, Mandala, debutul atat de precoce al tinerei autoare din Constanta, era o carte asteptata in minuscula si tot mai neinsemnata noastra "lume literara", dupa ce versurile tinerei facusera oarece valva cam de cand Ninu era inca prin clasa a XI-a in cenaclul Euridice condus de catre Marin Mincu, spatiu in care cei mai multi dintre "douamiisti" s-au afirmat intre 2002 si 2004.
Cand a publicat versuri mai mult sau mai putin licentioase in "Ziua literara" si "Paradigma", sub girul mereu surprinzatorului M. Mincu, m-am pronuntat cu o urma de indoiala asupra productiilor acestei talentate autoare. Indoiala mea se referea la o anumita rostire mecanica a unui subiect poetic angoasat, atingand parca voit toate motivele si temele tabu ale sexualitatii fetei pe cale de a deveni femeie.
E plin de menstre, de coborari in visceralul cel mai tern si mai monoton, de explorari ale sexualului fara o minima protectie (macar stilistica), de ambiguitati lesbienesti si de evidente reziduuri din versurile Elenei Vladareanu in poezia Oanei Ninu. De parca, stapanind foarte bine o reteta, controland perfect expresia tensionata si "neagra" a unei poezii feminine isterice si dezinhibate uneori pana la grotesc, poetesa pontica si-ar fi inventat intruna dramele (traumele), zgandarindu-se intentionat si fortand orizontul de receptare al cititorului sau cam in felul in care o facuse Anne Sexton in urma cu 40 de ani. Sau, ceva mai aproape de noi, Rodica Draghincescu, poeta care in anii '90 reusise sa-i supere pe multi puristi prin nervozitatea si cvasi-obscenitatea versurilor sale.
Toate lucrurile pe care le-au clamat cei mai multi dintre autorii ultimei generatii se regasesc, intr-un fel sau altul, in "Mandala" Oanei Ninu. Atingand obsesiv si epuizant aceleasi motive si teme (autenticitate, traire, transcrierea experientei viscerelor, dezvaluirea fara nicio "mediere" estetica a secretiilor si a corporalitatii supuse degradarii si mizeriei), poetii generatiei noastre par a fi ajuns foarte repede la o limita. Cei mai multi dintre observatorii neimplicati (adica dintre cititorii, cati or mai fi ei, ai poeziei care se scrie in limba romana la-nceputul secolului XXI) au, fara indoiala, impresia unei mari "inghesuieli in fetidele saloane" (expresia ii apartine unui alt poet al acestor ani, Dumitru Badita).
Despre autor:
Sursa: Adevarul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 29 aprilie - 5 mai
Sursa: garbo.ro
-
UniCredit va oferi carduri adaptate pentru nevăzători
Sursa: futurebanking.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 26 aprilie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
ANPC vine cu recomandări pentru consumatori privind produsele din pește: Să...
Sursa: wall-street.ro