In editia sa de ieri, pe prima pagina, ditamai cap de ziar, Evenimentul Zilei publica o asa-numita dezvaluire. Sub un titlu incendiar: "Rechinii surpriza. Dosarele secrete de la Bancorex". Si iata, in linii mari, cum si-au informat cititorii semnatarii respectivului articol, Emilia Sercan si Mihai Munteanu. Ei afirma negru pe alb si alb pe negru - intrucat fondul de pe pagina de garda are culoarea crucii de mormant - ca subsemnatul, impreuna cu alte persoane, intre care Dinu Patriciu, Serban Patriciu si George Gaita, ma numar printre groparii Bancorex. Ca printr-o societate, Agrochim, pe care o patronez, personal as fi facut diligentele necesare, in 1996, pentru a obtine de la Razvan Temesan - omul impotriva caruia Ziarul ZIUA facea, in acea perioada, o extrem de bine documentata campanie de presa care a durat doi ani, timp in care Evenimentul Zilei primea drepturi la replica de la acelasi Temesan, in regim de publicitate - impresionanta suma de 15 milioane USD. Din care respectiva societate a uitat sa mai restituie 6. Concluzia celor doi autori este ca, impreuna cu respectivul grup de interese, am fraudat o banca de stat. Pentru ca dezvaluirea sa fie si mai socanta in ochii opiniei publice, fotografia mea este publicata alaturi de a lui Marian Oprisan, despre care se afirma ca a tepuit Bancorex. Dupa ce am vazut cam ce a scris Evenimentul Zilei, sa aflam si care este realitatea. Fac precizarea ca detalii apar in pagina a treia a ziarului, insotite si de documentele care demonstreaza ca cei doi reporteri de la Evenimentul Zilei sunt in cel mai bun caz ageamii. Daca nu cumva sunt rau intentionati.
In societatea Agrochim, impreuna cu celelalte persoane la care se refera Evenimentul Zilei, am intrat in anul 1997. Deci mult dupa ce ultima transa a creditului de 15 milioane, angajat de societate, fusese trasa de la banca si cheltuita. Prin urmare, nu aveam in ce calitate, si nici nu am facut acest lucru, sa solicit un credit de la principalul meu dusman, Razvan Temesan. Si nici nu aveam cum sa ma folosesc de el. Din simplul motiv ca, desi am detinut 18 la suta din actiuni, nu am indeplinit niciodata vreo functie cu caracter managerial la respectiva societate. Si nici macar pe calea dividendelor nu am castigat vreun sfant, deoarece societatea era in pierdere. Dar atentie, Evenimentul Zilei aparut ieri consemneaza, in toate paragrafele lui, inclusiv in titlu, la timpul prezent, ca eu sunt actionar si chiar patronez respectiva societate. Iar aceasta este o a doua minciuna. Din documentele pe care le publicam astazi, rezulta fara echivoc ca in anul 1999 am cesionat, in aceleasi conditii in care devenisem actionar, partile mele sociale proprietarului. Si nu numai eu, ci si ceilalti nominalizati in "dezvaluirea" respectivului cotidian. Deci de 7 ani, nici unul dintre noi nu mai are vreo legatura cu Agrochim. Cum n-am avut nici cu creditul si nici cu modul in care acesta a fost cheltuit.
Dar bomboana pe coliva ageamiilor de la Evenimentul Zilei abia urmeaza. Ei au demonstrat ca sunt chiar mai slabi meseriasi decat colegii lor de la ziarul "Atac". Respectiva publicatie facuse si ea aceeasi "dezvaluire" in anul 2005. Asa ca ceea ce publica EvZ, chiar minciuna fiind, nu continea nimic nou. Mai mult chiar, pentru ca intreaga istorie sa fie ca un banc tampit cu Radio Erevan, ii mai informez pe aceasta cale si pe cititorii nostri, dar si pe acei cititori ai Evenimentului Zilei care vor avea curiozitatea sa deschida ZIUA, ca la data de 19 decembrie 2005, prin sentinta civila numarul 13582, ramasa definitiva, am castigat un proces cu ziarul "Atac", avand, intre altele, ca obiect chiar respectiva "dezvaluire". Si, din nou, publicam facsimilul sentintei. Ca sa nu lasam loc nici unui dubiu. Cat de mic.
Pentru ca ambalajul sa fie cat mai stralucitor, ziaristii de la Evenimentul Zilei au mai utilizat un truc. Si anume, au facut precizarea, care poate fi spectaculoasa pentru un neavizat, ca "numele lui Gaita este mentionat si in dosarul de spalare de bani al lui Sorin Rosca Stanescu". Poftim dracie! Un asemenea dosar pur si simplu nu exista. A existat insa, asta este adevarat, un vast control al tuturor operatiilor financiare pe care le-am derulat eu, familia mea, asociatii si cunoscutii mei - e vorba de sute de persoane - pe parcursul catorva ani. Si nu s-a descoperit nici o operatie de spalare de bani ori vreo alta frauda. Asa ca respectiva precizare din EvZ este o noua magarie de presa. Sau, cel putin, o proba ca reporterii sunt ageamii. Dar de ce sa ma mir? Urmarind cat pot de succint o evolutie in timp, pot spune - si, spre deosebire de ei, eu nu mint si pot si proba - ca in 1994 acest ziar, tot pe pagina intai, cu trimitere in interior, a scris cu litere de-o schioapa ca Dinu Patriciu si George Gaita au asasinat o batrana pentru a-i lua un teren. Cativa ani mai tarziu, cand "asasinata" a reaparut, ziarul a omis sa-si ceara scuze. Mai recent, EvZ a fost suspendat din Clubul Roman de Presa, pentru o facatura asemanatoare. Pe care a fost incapabil sa o recunoasca pana la capat. Asa ca nu astept nici macar scuze de la cei doi ageamii.