Volumul tranzactiilor online prin carduri bancare in magazinele virtuale din Romania va creste in acest an cu 25% peste nivelul din 2005, iar piata va depasi pragul de 10 milioane de euro.

In lipsa unor studii oficiale asupra comertului online din Romania, cifrele vehiculate pe piata variaza de la o sursa la alta. Cel putin asupra unui punct exista consens: o crestere continua, fie ca este vorba despre valoarea pietei de comert online, fie de volumul tranzactiilor online prin carduri bancare. Cele mai optimiste estimari pentru 2006 sunt furnizate de reprezentantii Gecad: 12 milioane de euro, volumul tranzactiilor online prin carduri bancare in magazinele virtuale din Romania. Calculele RomCard vorbesc despre 10 milioane de euro, in timp ce Marius Ghenea, presedinte FiT Distribution si PCfun.ro, vorbea saptamana trecuta despre o suma de peste 4,5 milioane de euro pe acest segment. Pe de alta parte, in primele sase luni din 2006, valoarea acestor tranzactii a fost de 2,1 milioane de euro, conform anlizelor RomCard. Cum s-ar realiza pana la sfarsitul anului valorile enuntate?
""Cresterea pietei va fi determinata de semnarea unor contracte de efectuare de plati pe internet"", a declarat ieri presedintele Gecad Radu Georgescu, in cadrul unei conferinte de presa. Compania furnizeaza serviciul ePayment, tehnologie care permite procesarea de plati prin internet cu card bancar, intr-un mediu securizat. ""In ultima luna au fost semnate contracte cu Orange si eMAG. Vor urma si alte contracte, aflate in faza de semnare sau presemnare"", a adaugat Georgescu.
PARTENERIAT. BRD a incheiat ieri un acord de parteneriat strategic cu Gecad ePayment, lansand un serviciu comun de plati electronice. Cele doua institutii vor furniza solutii de comert electronic companiilor romanesti care vor sa inceapa activitati de e-commerce sau desfasoara deja astfel de operatiuni. Potrivit lui Geo Bavro, director Carduri si Canale la distanta in cadrul BRD, institutia are in plan oferirea de servicii autoritatilor pentru incasarea de taxe si impozite prin internet.

BUSINESS