Telefoanele cu capabilitati muzicale se vand bine si pe piata romaneasca. In trimestrul al treilea al anului, volumul de vanzari de astfel de telefoane a fost dublu, comparativ cu primele doua trimestre la un loc. Telefoanele mobile incep sa fie folosite din ce in ce mai mult ca dispozitiv principal pentru ascultarea de muzica. O simtim pe pielea noastra in metrou, in mijloacele RATB-ubului, iar la scoala elevii isi impartasesc colectiile de MP3-uri din terminal. ""Estimarea noastra este ca vanzarile actuale de telefoane cu functii pentru muzica in Romania reprezinta aproximativ 5% din vanzarile totale de telefoane"", ne-a declarat Liliana Solomon, CEO Vodafone Romania. ""Nu am luat in considerare aici telefoanele simple, care au de exemplu un radio FM incorporat, dar nu si download de muzica, stocare fisiere de muzica digitale. In prezent, cea mai mare parte a ofertei de telefoane pentru muzica este concentrata in zona de pret accesibil spre ridicat, pornind de la 200 de dolari"", mai spune Solomon. Iar vanzarile sunt in continua crestere. ""In trimestrul al treilea al anului, volumul de vanzari de astfel de telefoane a fost dublu comparativ cu primele doua trimestre la un loc"", apreciaza Vanina Ungureanu, Product Division Manager la Orange Romania. TEHNOLOGII. Posibilitatile de stocare sunt tot mai generoase (SanDisk a scos un card de 4GB pentru celulare), sunt si modele cu HDD, iar bateriile tin mai mult. ""In 2006, functia de MP3 player este intr-adevar considerata un criteriu foarte important in alegerea unui telefon mobil"", este de parere Razvan Uruc, Supply Manager Diverta IT. ""Daca pana acum memoria standard (build-in) a telefonului era considerata neincapatoare, iar functia de redare MP3 isi pierdea din farmec, preturile din ce in ce mai accesibile pentru extensiile de memorie fac ca aceasta functie sa fie realmente utilizata si deci importanta in ochii unui viitor cumparator"", adauga oficialul Diverta. La nivel global, vanzarile Sony Ericsson in ultimul an fost impulsionate de succesul ""familiei"" Walkman. Au recunoscut-o si oficialii companiei. Aceasta tendinta in lumea celularelor este luata in seama si de alti producatori, care nu vor sa piarda din piata. Ultimele noutati vin de la Nokia, care si-a propus sa vanda anul acesta 80 de milioane de unitati pentru dispozitivele cu functii pentru muzica. Compania finlandeza tocmai a lansat o serie extinsa de accesorii noi, pentru ""experiente muzicale"": setul cu casca stereo Hi-fi HS-81 (in colaborare cu Sennheiser) sau castile compatibile Bluetooth BH-801 si Nokia BH-302. Cum se va imparti piata intre celulare si playere dedicate, asta va hotari experienta personala a utilizatorului. PIATA
""In trimestrul al treilea al anului, volumul de vanzari de astfel de telefoane a fost dublu, comparativ cu primele doua trimestre la un loc."" - Vanina Ungureanu, Product Division Manager la Orange Romania