Numarul epavelor abandoante in Delta Dunarii creste in fiecare an, desi autoritatile au anuntat in mai multe randuri ca au programe prin care sa curate Rezervatia.

Daca in 2003, statisticile oficiale ale Administratiei Rezervatiei aratau ca in Delta sunt 214 epave, numarul lor a scazut un an mai tarziu, cand aproape 100 de ""monstri de metal"" au fost scosi din ape, dezmembrati si dusi la fier vechi. Situatia a redevenit dramatica anul trecut, cand la gurile de varsare a Dunarii in Marea Neagra erau mai bine de 200 de epave. Vase vechi sunt la tot pasul, pe toate bratele Dunarii si pe multe dintre canalele si lacurile din Rezervatie.
PETROLIERUL DE LA SULINA. In urma cu 30 de ani, un petrolier s-a scufundat in portul de la Sulina si de-atunci polueaza apele Dunarii la fiecare furtuna. In anii din urma, edilii locali si cei de la judet au incercat sa vanda epava unei firme care sa o ia de acolo si sa o exploateze. Zis si facut. Contractul s-a semnat, dar nu s-a respectat, astfel incat petrolierul nu s-a miscat nici un centimetru din locul in care s-a scufundat. Acum edilii lucreaza la o varianta de reziliere a contractului initial si de incheiere a altuia cu o alta societate.
Apele mari din primavara au provocat mai multe deversari de deseuri petroliere din corpurile epavelor de pe Bratul Sfantu Gheorghe. In timp ce proprietarii epavelor au lasat navele vechi de izbeliste, si-au intrat in rol traficantii de fier vechi, care au luat cu asalt aceste ""cimitire"". Din cauza taietorilor de fier vechi care dezmembreaza neautorizat astfel de epave sunt deversate in fiecare zi produse petroliere. Nimeni nu face nimic.
PASE. Multe epave abandonate care polueaza intens sunt si in afara Deltei. Un caz grav este la Macin. 50 de nave abandonate zac acolo de cateva decenii, iar autorititatile de mediu paseaza responsabilitatea si nu iau nici o masura.