De dragul francofoniei, edilii Capitalei au grabit unele lucrari edilitare, care, in mod normal ar fi durat mult mai mult si au scos din buget miliarde de lei. Astfel, Piata Victoriei si Piata Constitutiei au fost redesenate in mai putin de o luna, iar Primaria Capitalei, zugravita in doar cateva zile.

Noroc cu Sommet-ul Francofoniei, ca altfel lucrarile la unele artere ale Capitalei ar fi durat mult si bine. Pentru a fi gazde bune, autoritatile locale au fost nevoite sa cosmetizeze, pe ici, pe colo, macar zonele incluse pe traseul culoarului unic. Piata Victoriei a fost redesenata pentru ca masinile din coloanele oficiale sa nu se impotmoleasca, astfel incat soferii sa recurga la un limbaj colorat, atat de cunoscut de bucuresteni. Astfel, zona a fost asfaltata in mai putin de o luna, iar pentru fluidizarea circulatiei au fost montate 22 de semafoare, Primaria Capitalei cheltuind aproximativ10 miliarde de lei vechi.
Piata Constitutiei a fost o alta portiune prinsa in programul de lucrari rapide, mai ales ca in zona a fost amplasata o parcare pentru masinile din coloanele oficiale, cu o capacitate de 2.000 de locuri.
Pentru ca locul sa arate la nivelul cerintelor internationale, a fost nevoie de montarea a sase semafoare, municipalitatea cheltuind peste patru miliarde de lei. Mai trebuie puse la socoteala si zecile de miliarde de lei scoase din bugetul municipalitatii pentru lucrarile de reasfaltare a Bulevardelor Magheru, Lascar Catargiu, Sos. Kiseleff, Arcul de Triumf, asta in conditiile in care acestea au mai fost reabilitate si in perioada in care la sefia Capitalei se afla Traian Basescu.
Tot in seria evenimentelor legate de Sommet-ul Francofoniei, in sarcina administratiei locale a revenit si organizarea in perioada 26-27 septembrie a Adunarii Generale a Asociatiei Internationale a Primarilor Francofoni, fiind prezenti peste 180 de reprezentanti ai oraselor membre.
Si pentru ca biroul primarului general trebuia sa miroasa a curat, au mai fost alocate inca patru miliarde de lei pentru zugraveala intregii cladiri, care se afla de altfel pe lista celor mai subrede imobile din Bucuresti. Discutiile vor avea loc la Sofitel, din program facand parte si un tur al orasului.
BANI DE LA GUVERN. Pe langa cheltuielile privind infrastructura, Primaria Bucurestiului a primit din partea Executivului aproximativ 10 miliarde de lei si jumatate pentru achizitionarea de garduri, atat pentru culoarul unic, cat si pentru strazile unde traficul a fost interzis, de conuri, marcaje si steaguri. De asemenea, din motive de siguranta au fost sigilate toate capacele de canal de pe culoarul unic, peste 100 la numar.