Cosmin Bumbut (fotograf, invitat special), Dan Sociu (poet, invitat special), Mihai Iovanel (critic literar, invitat special), Valentina Chirita (poeta, selectata), Stefan Tiron (teoretician, traficant de informatie, invitat special), Minus (producator de muzica electronica, invitat special), Viviana Musa (psiholog, selectata), Mihaela Michailov (jurnalist cultural, dramaturg, invitat special) (si acestia sunt doar rezidentii) vor putea fi cititi, ascultati, priviti, timp de mai bine de o luna de zile, pe blogul Contaminari2 gazduit de Suplimentul de Cultura (www.supliment.polirom.ro/ contaminari2) . Ei sunt rezidentii Contaminari2, (proiect care face parte din programul CorpoRealitati, desfasurat de Centrul National al Dansului-CNDB).
Daca, in martie, participantii la proiectul Contaminari au avut toata libertatea sa haladuie prin Centru, oferind un raspuns, reactie, gest reflexiv postcontact cu CNDB abia la finalul programului, rezidentii Contaminari2 au, acum, in septembrie si octombrie, aceeasi libertate si, in plus, pana la raspunsul final, vor face vizibil procesul de contaminare/necontaminare, publicand reactiile lor la cald.
Departe de rezidenti intentia de a oferi, pe acest blog, informatii despre cum stau lucrurile la Centrul de Dans. Mai degraba despre filtrele folosite de acestia si despre realitatea CNDB atata cat incape ea in perspectivele, clar inguste si subiective, ale candidatilor la contaminare.
Ideea de baza a Contaminarilor a fost sa confruntam oameni interesanti din zone diferite de expresie artistica (putin sau deloc familiarizati cu dansul contemporan) cu Centrul National al Dansului Bucuresti (si tot ce presupune acesta ca spatiu, oameni, continut artistic - produs finit, dar mai ales procese artistice, continut teoretic, institutie etc.). Mai precis cu tot ce are de oferit CNDB in mod real pe parcursul rezidentei (timp de o luna jumate).
Daca in cazul primei rezidente ne-am gandit exclusiv la artisti, acum am decis sa operam mici modificari: am extins aria de provenienta a rezidentilor, de la exclusiv artistica, la stiinte socio-umaniste, in cautarea unei altfel de expresivitati proprii acestora. Si nu ne-am mai bazat exclusiv pe invitarea unor oameni pe care ii consideram noi speciali (si a caror minte dorim sa o confruntam cu dansul contemporan si murim de curiozitate sa vedem ce iese), ci am combinat aceasta maniera cu o selectie reala lansand invitatia catre eventualii doritori de a face ei primul gest si a ne trimite ceva reprezentativ. (D.C.)