Forumul Industriei Ospitalitatii a adus in prim plan problemele cu care se confrunta hotelurile, restaurantele si barurile. Au fost dezbatute aspecte legate de resursele umane din domeniu, previziuni legate de Horeca, siguranta alimentelor. Zi
Forumul Industriei Ospitalitatii a adus in prim plan problemele cu care se confrunta hotelurile, restaurantele si barurile. Au fost dezbatute aspecte legate de resursele umane din domeniu, previziuni legate de Horeca, siguranta alimentelor. Ziua de 1 octombrie 2006 va fi una cruciala pentru restauratori. Gabriela Berechet, expert consultant, sef catedra Gastrotehnica din cadrul THR-Consoulting Group, spune ca toata lumea din breasla va trebui sa respecte normele HACCP. Acestea reprezinta reguli care vizeaza siguranta alimentara, asumarea pericolelor si stabilirea punctelor critice de control. Toate aceste norme vor fi reglementate de HG 924/2005. Printre principiile HACCP se numara: stabilirea procedurilor de monitorizare a punctelor critice de control, stabilirea actiunilor corective ce vor fi aplicate atunci cand in urma monitorizarii acestora este detectata o deviatie de la limitele critice etc. TRAINING. Un alt punct dezbatut in cadrul Forumului Industriei Ospitalitatii a fost lipsa motivatiei angajatilor din locatiile romanesti. ""Salariu plus tips (n.r. - bonus) nu inseamna motivare, ci recompensare. Motivarea este nonfinanciara inseamna cariera, concursuri, recunoastere, apartenenta"", a specificat Bogdan Comanescu, managerul Academiei Accelera. Angajatii locatiilor au tendinta de a-si imita de obicei managerii. De aceea, trainingurile personalului trebuie sa porneasca de sus in jos. In primul rand, managerii trebuie sa inteleaga cat este de important ca subalternii sa se simta mandri de locul lor de munca si, mai mult decat atat, sa se simta ca intr-o familie. Atunci ei nu vor mai gasi optima solutia de a pleca mai degraba in strainatate decat sa lucreze in Romania. Pe de alta parte, angajatii trebuie sa-si cunoasca bine profesia, sa cunoasca serviciile si produsele companiei la care lucreaza, sa stie sa relationeze foarte bine cu oaspetii si mai ales sa stie sa vanda. Pentru ca un receptioner care nu stie sa vanda este doar un centru de cost, si nu unul de profit, asa cum ar trebui sa fie. UITARE
""Scoala romaneasca de bucatari a fost uitata. Nu mai avem bucatari buni pe piata, desi exista oameni, adevarate repere profesionale, care au fost si ei uitati. De la ei avem multe de invatat si ei sunt dornici sa ne invete din experienta lor."" - Paul Marasoiu, manager hotel


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.