Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, a anuntat, ieri, sistarea platilor, pana la remedierea situatiei, catre compania de constructii care repara autostrada Bucuresti-Pitesti - consortiu din care face parte si Euroconstruct -, din cauza calitatii
Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, a anuntat, ieri, sistarea platilor, pana la remedierea situatiei, catre compania de constructii care repara autostrada Bucuresti-Pitesti - consortiu din care face parte si Euroconstruct -, din cauza calitatii slabe a lucrarilor. "Nu sunt multumit de lucrarile la autostrada Bucuresti-Pitesti (pe sensul Pitesti-Bucuresti, unde lucrarile au fost finalizate, iar circulatia a fost reluata, n.r.), pentru ca am sesizat cel putin trei zone in care planeitatea nu este in regula", a declarat el, in conferinta de presa de ieri. Berceanu a anuntat ca firma castigatoare a licitatiei pentru repararea autostrazii va remedia problemele de planeitate la tronsonul finalizat recent. "Deocamdata, nu au cum sa intervina, pana termina pe sensul Bucuresti-Pitesti. Se va interveni in zona, dupa ce mutam traficul pe partea cealalta", a mai spus Berceanu.
Euroconstruct, companie detinuta de patronii restaurantului Golden Blitz, frecventat in mai multe randuri de presedintele Traian Basescu, a castigat mai multe contracte cu Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), dar si cu Primaria Capitalei. In asociere cu alte firme, compania a castigat, in luna iunie, cu o oferta de circa 30 de milioane de euro, licitatia pentru refacerea a 23 de kilometri ai autostrazii Bucuresti-Pitesti.
Finalizarea lucrarilor de reparatii este programata pentru finele lunii noiembrie. Berceanu sustine ca nu a cerut un pret fix pentru lucrarile de reparatii la autostrada, intrucat participantii ar fi solicitat sume mult mai mari. "Daca am fi spus ca pretul e fix si nu exista nici o posibilitate de negociere, sumele ar fi fost mult mai mari, pentru ca toti constructorii care au participat la licitatie ar fi inclus in pret potentialele cresteri intervenite", a precizat el.
La finele saptamanii trecute, in urma unei licitatii ciudate, consortiul care are in frunte firma Euroconstruct a obtinut constructia tronsonului de autostrada Bucuresti-Ploiesti, dupa ce a oferit cel mai mic pret, de 200 milioane de euro. Ieri, Berceanu a admis ca pretul final al lucarilor ar putea depasi valoarea de 200 de milioane de euro convenita cu consortiul castigator. Ministrul pedist a respins relatarile din cotidianul ZIUA de miercuri, care demonstrau cum CNADNR a modificat conditiile de licitatie impuse ofertantilor si data de prezentare a ofertelor, pentru a permite consortiului din care face parte Euroconstruct sa obtina contractul. (Consortiul romanesc a obtinut 96,4 puncte, cu o oferta de 200 milioane de euro, Vegyepszer - Ungaria 90,3 puncte, cu o oferta de 230 milioane de euro, Strabag - 87,8 puncte, cu 251 milioane de euro si Vinci - 83,9 puncte, cu 273 milioane de euro.)
In cazul in care Euroconstruc va depasi contractul initial de 200 de milioane cu peste 50 de milione de euro, se va dovedi ca Berceanu a facut o afacere proasta pentru bugetul Romaniei.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.