Ridicarea masinilor parcate pe strada si amendarea drastica a soferilor - masuri promise de municipalitatea Bucurestilor inca din luna ianuarie - revin pe agenda edililor, cu toate ca pareau uitate. Gheorghe Udriste, sefului Directiei Transporturi
Ridicarea masinilor parcate pe strada si amendarea drastica a soferilor - masuri promise de municipalitatea Bucurestilor inca din luna ianuarie - revin pe agenda edililor, cu toate ca pareau uitate. Gheorghe Udriste, sefului Directiei Transporturi si Siguranta Circulatiei din cadrul Primariei Capitalei, anunta, in iarna: "Vrem sa civilizam soferul bucurestean. Suntem hotarati sa sanctionam toate actele de sfidare, dispretul fata de lege in privinta parcarilor. Amenda va fi descurajanta. Nimeni nu va mai indrazni sa-si lase masina cu avariile puse si sa-si faca cumparaturi pe Magheru, Calea Victoriei, Mosilor sau orice alt bulevard. Am propus ca taxa de recuperare a masinii sa fie de cel putin 10 milioane de lei vechi". Iata ca proiectul intocmit de specialistii municipalitatii si ai Politiei Rutiere va fi introdus in prima sedinta a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa ce a fost supus dezbaterii publice, pe pagina de internet a municipalitatii. Afisarea documentului nu a fost anuntata de primarul general, asa cum se cuvine in cazul unei consultari a cetatenilor, dar intreaga operatiune fusese programata sa se incheie cu doar cateva zile inainte de intrarea in vigoare a noului cod rutier. Intre timp, Guvernul a amanat pentru 1 decembrie aplicarea Legii nr. 49/2006, asa ca membrii CGMB vor avea timp berechet sa organizeze licitatii pentru firmele amatoare de castig din ridicarea masinilor parcate neregulamentar in centrul orasului.
Hotarari municipale ineficiente
"Cresterea numarului cazurilor de stationare neregulamentara si blocajele din traficul rutier, indisciplina conducatorilor auto si dificultatile intampinate de politistii rutieri in aplicarea sanctiunilor" sunt argumentele primarului general Videanu pentru reintroducerea masurii de ridicare a autovehiculelor stationate neregulamentar pe carosabil. O pedeapsa similara a existat si in trecut, dar nu si-a dovedit niciodata eficienta. In timpul primarului Crin Halaicu a fost adoptata, in acest sens, Hotararea nr. 17/1994 a CLMB, dar s-a dovedit mai mult o afacere oferita unor firme care, dupa un timp destul de scurt, au inceput sa se certe intre ele, ajungandu-se, in final, la anularea hotararii. Apoi, primarii generali Viorel Lis si Traian Basescu nu au aplicat hotararile aprobate de CGMB in acest sens, respectiv HCGMB nr. 172/1999 si HCGMB nr. 144/2000, pe motiv ca prevedeau conditii descurajatoare pentru agentii economici care ar fi dorit sa efectueze o asemenea activitate.
Videanu se crede eficace
Necesitatea unui astfel de act normativ este invocata, acum, de actualul primar general, Adriean Videanu, in expunerea de motive care insoteste noul proiect de hotarare, care se doreste extrem de eficace: "Noile reglementari privind circulatia pe drumurile publice, in speta OUG nr. 195/2002, republicata (n. red.: Legea nr. 49/2006, publicata in Monitorul Oficial nr. 246/2006, si care urma sa fie aplicata incepand de astazi), contin prevederi referitoare la posibilitatea ridicarii vehiculelor stationate neregulamentar pe partea carosabila a drumurilor publice, fapt confirmat si prin avizul Inspectoratului General al Politiei Romane. In consecinta, in vederea cresterii fluentei si sigurantei traficului rutier si pietonal, precum si in scopul eliminarii cauzelor blocarii circulatiei in anumite zone, este necesara demararea activitatii de ridicare, transport si depozitare a vehiculelor stationate neregulamentar pe drumurile publice din municipiul Bucuresti".
Centrul Capitalei, liber de masini uitate
Potrivit proiectului de hotarare, zona de maxima actiune a "hingherilor" de masini este cuprinsa intre urmatoarele strazi, inclusiv: Str. Turda - Bd. Maresal Averescu - Bd. Maresal Prezan - Bd. Aviatorilor - Bd. Mircea Eliade - Str. Ceaikovski - Str. Barbu Vacarescu - Sos. Stefan cel Mare - Sos. Mihai Bravu - Calea Vacarestilor - Sos. Oltenitei - Sos. Viilor - Str. Constantin Istrate - Sos. Progresului - Str. Geniului - Sos. Grozaveti - Sos. Orhideelor - Calea Giulesti - Pasaj Grant - Str. Turda.
Alaturi de acest perimetru se inscriu si arterele din reteaua principala de strazi: Sos. Kiseleff, Bd. Bucurestii Noi, Bd. Ion Mihalache, Sos. Bucuresti - Ploiesti, Bd. Marasesti, Bd. Expozitiei, Sos. Chitilei, Calea Grivitei Sos. Virtutii Bd. Iuliu Maniu Str. Drumul Taberei str. Brasov Bd. Timisoara Calea Rahovei, Calea 13 Septembrie, Bd. Ghencea, Sos. Giurgiului, Bd. Camil Ressu, Bd. Th. Pallady, Bd. N. Grigorescu, Bd. C-tin Brancusi, Str. Lucretiu Patrascanu, Sos. Pantelimon, Sos. Iancului, Bd. Ferdinand, Sos. Colentina, Bd. Lacul Tei, Str. Doamna Ghica.
In restul orasului, ridicarea masinilor se va aplica numai ca masura complementara pentru incalcarea prevederilor reglementarilor privind oprirea si stationarea in dreptul altui vehicul stationat pe partea carosabila, in zona trecerilor de pietoni, zonele de preselectie si in intersectii, in zona statiilor mijloacelor de transport public de persoane.
Fara alternativa
Edilii bucuresteni nu ofera proprietarilor de masini alternative de parcare - mult anuntatele parcaje supraterane fiind inca la stadiul de proiect -, dar cel putin s-au mai eliberat de garaje spatiile dintre blocuri, unde primarii de sector au amenajat parcari de resedinta. Practic, in doua-trei luni va fi timp suficient organizarii licitatiei, iar la 1 decembrie, odata cu intrarea in vigoare a noului cod rutier, va fi aplicata si masura ridicarii masinilor. Astfel, proprietarii autovehiculelor parcate neregulamentar pe arterele principale ale orasului vor fi nevoiti sa achite, pe langa taxa de transport, depozitare si paza a autovehiculului - catre primarie - si o amenda, Politiei, pentru stationarea ilegala.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.