Hotarari municipale ineficiente
"Cresterea numarului cazurilor de stationare neregulamentara si blocajele din traficul rutier, indisciplina conducatorilor auto si dificultatile intampinate de politistii rutieri in aplicarea sanctiunilor" sunt argumentele primarului general Videanu pentru reintroducerea masurii de ridicare a autovehiculelor stationate neregulamentar pe carosabil. O pedeapsa similara a existat si in trecut, dar nu si-a dovedit niciodata eficienta. In timpul primarului Crin Halaicu a fost adoptata, in acest sens, Hotararea nr. 17/1994 a CLMB, dar s-a dovedit mai mult o afacere oferita unor firme care, dupa un timp destul de scurt, au inceput sa se certe intre ele, ajungandu-se, in final, la anularea hotararii. Apoi, primarii generali Viorel Lis si Traian Basescu nu au aplicat hotararile aprobate de CGMB in acest sens, respectiv HCGMB nr. 172/1999 si HCGMB nr. 144/2000, pe motiv ca prevedeau conditii descurajatoare pentru agentii economici care ar fi dorit sa efectueze o asemenea activitate.
Videanu se crede eficace
Necesitatea unui astfel de act normativ este invocata, acum, de actualul primar general, Adriean Videanu, in expunerea de motive care insoteste noul proiect de hotarare, care se doreste extrem de eficace: "Noile reglementari privind circulatia pe drumurile publice, in speta OUG nr. 195/2002, republicata (n. red.: Legea nr. 49/2006, publicata in Monitorul Oficial nr. 246/2006, si care urma sa fie aplicata incepand de astazi), contin prevederi referitoare la posibilitatea ridicarii vehiculelor stationate neregulamentar pe partea carosabila a drumurilor publice, fapt confirmat si prin avizul Inspectoratului General al Politiei Romane. In consecinta, in vederea cresterii fluentei si sigurantei traficului rutier si pietonal, precum si in scopul eliminarii cauzelor blocarii circulatiei in anumite zone, este necesara demararea activitatii de ridicare, transport si depozitare a vehiculelor stationate neregulamentar pe drumurile publice din municipiul Bucuresti".
Centrul Capitalei, liber de masini uitate
Potrivit proiectului de hotarare, zona de maxima actiune a "hingherilor" de masini este cuprinsa intre urmatoarele strazi, inclusiv: Str. Turda - Bd. Maresal Averescu - Bd. Maresal Prezan - Bd. Aviatorilor - Bd. Mircea Eliade - Str. Ceaikovski - Str. Barbu Vacarescu - Sos. Stefan cel Mare - Sos. Mihai Bravu - Calea Vacarestilor - Sos. Oltenitei - Sos. Viilor - Str. Constantin Istrate - Sos. Progresului - Str. Geniului - Sos. Grozaveti - Sos. Orhideelor - Calea Giulesti - Pasaj Grant - Str. Turda.
Alaturi de acest perimetru se inscriu si arterele din reteaua principala de strazi: Sos. Kiseleff, Bd. Bucurestii Noi, Bd. Ion Mihalache, Sos. Bucuresti - Ploiesti, Bd. Marasesti, Bd. Expozitiei, Sos. Chitilei, Calea Grivitei Sos. Virtutii Bd. Iuliu Maniu Str. Drumul Taberei str. Brasov Bd. Timisoara Calea Rahovei, Calea 13 Septembrie, Bd. Ghencea, Sos. Giurgiului, Bd. Camil Ressu, Bd. Th. Pallady, Bd. N. Grigorescu, Bd. C-tin Brancusi, Str. Lucretiu Patrascanu, Sos. Pantelimon, Sos. Iancului, Bd. Ferdinand, Sos. Colentina, Bd. Lacul Tei, Str. Doamna Ghica.
In restul orasului, ridicarea masinilor se va aplica numai ca masura complementara pentru incalcarea prevederilor reglementarilor privind oprirea si stationarea in dreptul altui vehicul stationat pe partea carosabila, in zona trecerilor de pietoni, zonele de preselectie si in intersectii, in zona statiilor mijloacelor de transport public de persoane.
Fara alternativa
Edilii bucuresteni nu ofera proprietarilor de masini alternative de parcare - mult anuntatele parcaje supraterane fiind inca la stadiul de proiect -, dar cel putin s-au mai eliberat de garaje spatiile dintre blocuri, unde primarii de sector au amenajat parcari de resedinta. Practic, in doua-trei luni va fi timp suficient organizarii licitatiei, iar la 1 decembrie, odata cu intrarea in vigoare a noului cod rutier, va fi aplicata si masura ridicarii masinilor. Astfel, proprietarii autovehiculelor parcate neregulamentar pe arterele principale ale orasului vor fi nevoiti sa achite, pe langa taxa de transport, depozitare si paza a autovehiculului - catre primarie - si o amenda, Politiei, pentru stationarea ilegala.
Despre autor:
Sursa: Ziua
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 29 aprilie - 5 mai
Sursa: garbo.ro
-
UniCredit va oferi carduri adaptate pentru nevăzători
Sursa: futurebanking.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 26 aprilie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
ANPC vine cu recomandări pentru consumatori privind produsele din pește: Să...
Sursa: wall-street.ro