Autoritatile vor putea privatiza compania rezultata din fuziunea firmelor care administreaza aeroporturile internationale "Henri Coanda" - Otopeni si "Aurel Vlaicu" - Baneasa, din Bucuresti, insa statul va pastra participatia majoritara la viitoarea
Autoritatile vor putea privatiza compania rezultata din fuziunea firmelor care administreaza aeroporturile internationale "Henri Coanda" - Otopeni si "Aurel Vlaicu" - Baneasa, din Bucuresti, insa statul va pastra participatia majoritara la viitoarea societate, denumita Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti, potrivit unui proiect de Hotarare de Guvern. "Persoanele fizice sau juridice, romane sau straine, vor putea detine actiuni la companie, fara a fi afectata pozitia statului de actionar majoritar", se arata in statutul firmei, document anexat proiectului de HG elaborat de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT). Cele doua aeroporturi din Capitala functioneaza sub autoritatea MTCT, institutie care controleaza 80% din actiunile fiecarei companii. Fondul Proprietatea detine 20% din titlurile firmelor.
Potrivit reprezentantilor MTCT, fuziunea este determinata de cresterea numarului de pasageri si de impunerea unor restrictii de trafic destinate protectiei mediului in cazul aeroportului din Baneasa, situat in apropierea unor zone rezidentiale. Printre avantajele proiectului se numara crearea unei companii puternice, capabila sa atraga surse de finantare importante, repartizarea flexibila a traficului de pasageri si de marfa, elaborarea si aplicarea unei strategii unitare de dezvoltare si modernizare a infrastructurii aeroportuare si constituirea unui pachet de actiuni atractiv la privatizare, declara oficialii MTCT. Totodata, costurile de exploatare vor fi diminuate, eficienta unor activitati costisitoare va creste si va fi posibil managementul si operarea comune a aeroporturilor care deservesc aceeasi zona, solutie utilizata in capitale europene si din America de Nord. "Unirea celor doua aeroporturi este necesara, pentru ca isi fac concurenta degeaba, fiind destinate unor tipuri diferite de aeronave. In plus, se afla la o distanta de doar 10 km unul de altul", declara in urma cu o luna de zile ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.
Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti va fi infiintata prin fuziunea Companiei Nationale Aeroportul International "Henri Coanda" - Bucuresti si Societatea Nationala Aeroportul International Bucuresti Baneasa - "Aurel Vlaicu". Noua companie va functiona sub autoritatea MTCT si va avea sediul central in Otopeni. Cele doua firme supuse procesului de unificare vor fi dizolvate si transformate in puncte de lucru ale Companiei Aeroporturi Bucuresti. Societatea va avea un capital initial in valoare de 143,77 milioane de lei, detinut de MTCT si Fondul Proprietatea. Bunurile apartinand domeniului privat al statului, aflate in administrarea celor doua firme, vor trece in proprietatea Aeroporturi Bucuresti odata cu intrarea in vigoare a Hotararii de Guvern privind fuziunea, respectiv la 60 de zile de la publicarea actului in Monitorul Oficial. Operatiunile de predare si preluare a activele si pasivelor vor avea loc in baza unor protocoale incheiate in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a deciziei Guvernului. MTCT va concesiona Aeroporturi Bucuresti bunurile proprietate publica precum pistele de decolare-aterizare, caile de rulare, platformele de imbarcare-debarcare. Terenurile aflate in proprietatea actualelor companii care opereaza aeroporturile si care nu fac obiectul domeniului public vor trece in proprietatea Aeroporturi Bucuresti. Obligatiile de plata ale Aeroporturi Bucuresti vor fi asigurate din surse proprii sau de la bugetul de stat, prin MTCT. Compania Aeroporturi Bucuresti va prelua personalul celor doua aerogari, iar contractele colective de munca vor ramane in vigoare pana la incheierea unui nou angajament. (C.P.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.