S-a zis cu traficul infernal din Bucuresti. Prefectul Mioara Mantale a gasit solutia magica: mersul cu bicicleta, doar e saptamana mobilitatii, care coincide si cu Sommet-ul Francofoniei. Numai ca e o problema. Bucurestiul n-are benzi pentru biciclisti, exceptie facand cea din fata Primariei Capitalei. Poate rolele ar fi o solutie?

Prefectul Capitalei, Mioara Mantale, a declarat ieri ca bucurestenii ar trebui sa-si lase masinile acasa si sa foloseasca bicicletele si transportul in comun! ""Sper sa sensibilizam autoritatile in acest sens, sa putem circula si noi cu bicicleta pe o ruta special amenajata. Ii incurajez pe toti bucurestenii sa se deplaseze cu mijloace de transport in comun"", a spus Mioara Mantale. Ea le-a recomandat bucurestenilor mersul pe jos si mijloacele de transport in comun care utilizeaza energia electrica, mai ales in saptamana mobilitatii europene (15-22 septembrie), pentru a reduce poluarea mediului si pentru a fluidiza traficul din Bucuresti. ""Trebuie sa facem miscare, sa protejam mediul, recomand tuturor locuitorilor Capitalei mersul pe jos, mersul pe bicicleta, cat si folosirea tramvaielor si a troleibuzelor. Asa voi face si eu la 22 septembrie"", a adaugat Mantale.
Asa-zisa saptamana a mobilitatii coincide si cu Sommet-ul Francofoniei, asa ca recomandarile doamnei prefect ar trebui urmate si de presedintele Traian Basescu si invitatii sai de onoare. Cu o bicicleta sau cu o pereche de role poate presedintele Frantei, Jacques Chirac, ar putea ajunge mai repede la dezbaterile oficiale.
PROMISIUNI. In urma cu 6 ani, primarul general de atunci, Traian Basescu, a inceput o campanie de asfaltare a marilor bulevarde. Printre declaratiile pompoase de la vremea respectiva se afla si cea referitoare la amenajarea unor benzi speciale pentru biciclisti, asemanatoare celor din Capitalele europene. N-a fost facuta decat o singura pista in fata Primariei Capitalei pe Bulevardul Regina Elisabeta.
""Ca sa fiu sincer, nu sunt spatii pentru piste de biciclisti pe marile artere de circulatie. Practic, n-ai unde sa le faci. Nu sunt locuri nici pentru a parca masina, dar pentru biciclete. Bucurestiul a fost construit pentru traficul din anii a€™50, cand circulau doar 30.000 de masini, acum sunt peste un milion, poate doua"", ne-a spus Razvan Murgeanu, viceprimarul general al Capitalei.
INTERZIS. Dupa ce Basescu n-a reusit sa faca decat o singura pista pentru biciclisti, consilierii generali impreuna cu Politia Rutiera au interzis, culmea, circulatia bicicletelor prin centrul orasului. Motivul a fost unul arhicunoscut: cozile de masini care se formeaza de-a lungul inelului principal. Dupa cateva proteste ale biciclistilor, decizia a fost anulata.

IN EUROPA