Primaria Sectorului 2 organizeaza astazi a doua dezbatere publica a proiectului Autostrada Bucuresti-Brasov, care urmeaza a se realiza pana in 2010. La prima dezbatere, din luna iulie, partile implicate in proiect au evidentiat ca autostrada va incepe din Sectorul 2 al Capitalei, zona Petricani, din strada Gherghitei si va fi sub administrarea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania. Un aspect important pentru zonele afectate de aceasta constructie este acela ca noua artera de circulatie va implica, la fel ca alte proiecte de anvergura ale autoritatilor, mai multe exproprieri. In Sectorul 2 este vorba despre doua terenuri, de 1,2 hectare si, respectiv, 0,8 hectare, iar in orasul Voluntari - de circa 25 hectare. Numarul dosarelor cadastrale depuse pana in luna iulie pentru aceste terenuri a ajuns la 1250. Plata despagubirilor se va face din fondurile Companiei, in timp ce procedura de expropriere va fi asigurata de cabinete de avocatura specializate. Valoarea totala a proiectului autostrazii este de 1,8 miliarde de euro, inclusiv TVA. Deschiderea ofertelor pentru tronsonul Bucuresti-Ploiesti, pe portiunea cuprinsa intre kilometrii 20 si 62, a fost programata pentru 20 iulie ac, iar semnarea contractului urma sa aiba loc in luna septembrie. Un sondaj efectuat printre locuitorii Sectorului 2, care vor fi afectati de aceasta lucrare, releva acordul acestora pentru proiect. Dintr-un total de 76 de locuitori ai cartierului Andronache, 74 au raspuns afirmativ in legatura cu proiectul, existand numai doua abtineri. Firma Search Corporation a intocmit studiul de fezabilitate al proiectului. Autostrada va avea o lungime totala de 174 km si va traversa teritoriul administrativ al Sectorului 2 pe o portiune de 1600 de metri, traseul incepand din soseaua Petricani. Drumul va traversa actuala pepiniera Tei Toboc si se va desfasura paralel cu strada Gherghitei, pana la calea ferata Bucuresti-Constanta. Noua autostrada va avea un profil urban, fiind amenajata similar unui bulevard, si va avea o latime de 36 de metri, cu sase benzi de circulatie, cate trei pe fiecare sens. (C.P.)