Povestea catastrofei
Vasul britanic de lux Titanic avea 269 metri lungime, fiind cel mai mare vas din lume la vremea respectiva. Datorita celebrei sale constructii de otel robuste, vasul era considerat imposibil de scufundat. In primul sau drum, de la Southampton spre New York, soarta sa a fost pecetluita. Pe 14 aprilie 1912, Titanicul a primit toata ziua mesaje prin radio, care avertizau asupra iceberg-urilor plutitoare. La ora 11:40 seara, cei doi mateloti de veghe i-au speriat pe ofiteri cu mesajul alarmant: "Iceberg drept in fata". Secundul Murdoch a avut la dispozitie mai putin de un minut pentru a reactiona. El a decis sa opreasca imediat vasul si sa il deplaseze inapoi, cu toata viteza. In acest mod, a reusit sa evite cu greu coliziunea frontala, insa nu a reusit sa opreasca vasul complet, iar prora s-a ciocnit cu iceberg-ul. Ulterior, Murdoch, care nu a supravietuit tragediei, a fost aspru criticat pentru aceasta decizie. Dupa coliziune, initial, de pe puntea de comanda parea ca vasul a scapat cu bine. In maruntaiele vasului insa, efectele coliziunii erau mai evidente. Fochistii si inginerii au auzit un zgomot puternic si au vazut apa navalind in cala. Carcasa vasului era impartita in 15 compartimente etanse, care nu permiteau trecerea apei. Daca numai patru dintre acestea ar fi fost avariate, pachebotul s-ar fi putut mentine pe linia de plutire, insa coliziunea afectase cinci compartimente. Acestea se umpleau cu apa, care urma sa se reverse si in celelalte compartimente, ceea ce insemna ca Titanicul era condamnat sa se scufunde. In jurul orei 00:15, el a dat ordin sa fie descoperite barcile de salvare si a transmis un semnal SOS. Semnalul abia fusese introdus, iar Titanicul a fost unul dintre primele vase care l-au folosit. In aproximativ o ora, 25.000 tone de apa au navalit in interiorul vasului. In jurul orei 1, prora era deja sub apa. In final, Titanicul s-a rupt in doua, pe mijloc, si s-a scufundat. Intrucat nu existau suficiente barci de salvare pentru toata lumea, doar aproximativ 700 din totalul de 1311 pasageri si 897 membri ai echipajului aflati la bord au fost salvati. Pana in prezent, scufundarea dramatica a acestui pachebot de lux ramane una dintre cele mai cumplite catastrofe din istoria maritima. (D.M.)
Despre autor:
Sursa: Ziua
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro