Sistemul nostru de educatie nu este adaptat realitatilor Romaniei de astazi. Inca este inchistat in vechiul sistem de educatie de dinainte de '89. Reforma trebuie sa se produca pe fond in doua zone. Prima, a mentalitatii. Cand vom ajunge sa fim convinsi ca in miezul sistemului de educatie sunt elevii, iar noi toti ceilalti - profesori, infrastructura, politicieni - suntem doar niste anexe care slujesc elevul, atunci invatamantul ar putea sa devina eficient, cu o singura conditie: daca din punct de vedere al curriculei, al obiectelor pe care le invata copilul, educatia se pliaza pe un element de fond, crearea unei culturi generale minimale, si axarea restului curriculei pe pregatirea lui sa faca fata dupa ce a terminat scoala, sa faca fata vietii, in primul rand. In primul rand, administratia locala trebuie sa impinga invatamantul sa faca lucruri utile comunitatii si o sa va spun de ce. Cat timp va sta la minister, ministrul va discuta cu sindicatele, problema va fi una singura, salariile. Este traditionala problema de 16 ani incoace. Va pot spune ca acesti domni lideri sindicali, care desfid si inceperea anului scolar, nu vor sa mearga presedintele ca sa nu-si faca imaginea la deschiderea scolii, nu au cea mai mare bucurie ca s-au dat bani pentru investitii la scoli, deci pentru elevi in primul rand, dar si pentru profesori. Dansii ar fi fost mult mai multumiti daca acesti bani se dadeau in salarii, iar eu sunt absolut de acord ca trebuie sa dam bani si la salarii, atat cat se poate, dar pana cand nu punem sistemul, fie ca este vorba de infrastructura umana sau infrastructura fizica - scolile, laboratoarele - in slujba elevului, invatamantul va avea o calitate absolut indoielnica.