Din tata politist si mama asistenta
In noua forma, articolul 22 al legii prevede ca actul de nastere al copilului gasit trebuie intocmit de catre serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor in a carui raza administrativ-teritoriala a fost gasit minorul, in 30 de zile de la data gasirii acestuia. Certificatul este emis pe baza unui proces-verbal intocmit de reprezentantul serviciului public de asistenta sociala, de politist si de medic si care trebuie sa contina data, locul si imprejurarile in care a fost gasit copilul, sexul si data presupusa a nasterii acestuia, stabilita de medic. In cazul copilului abandonat in maternitate, actul de nastere este emis la implinirea termenului de 30 de zile de la intocmirea procesului-verbal de constatare a parasirii minorului, daca in acest termen mama nu a fost identificata de Politie. Daca mama a fost gasita, certificatul de nastere este emis pe baza procesului-verbal, a certificatului medical constatator al nasterii, a dispozitiei de plasament in regim de urgenta si a raspunsului politiei privind identitatea mamei. O alta modificare adusa prin legea promulgata miercuri vizeaza reducerea, de la 60 la 30 de zile, a termenului de solutionare a cererilor de rectificare a actelor de stare civila. Consemnarea in registrele de stare civila romane a actelor de stare civila eliberate de autoritatile straine si care nu contin aceleasi rubrici se efectueaza in baza documentului original emis de autoritatile straine si a altor acte doveditoare a datelor care trebuie inscrise. Rectificarea actelor de stare civila si a mentiunilor inscrise pe marginea acestora se face in temeiul dispozitiei primarului unitatii administrativ-teritoriale care are in pastrare actul de stare civila, din oficiu sau la cererea persoanei interesate. Cererea - depusa la serviciul de evidenta a populatiei si insotita de actele doveditoare - se solutioneaza in 30 de zile si se comunica solicitantului in zece zile de la emitere. Totodata, anularea, completarea sau modificarea actelor de stare civila si a mentiunilor inscrise in acestea pot fi facute numai prin hotarari judecatoresti definitive si irevocabile. Instanta trebuie sesizata de catre persoana interesata, de structurile de stare civila din cadrul serviciilor de evidenta a persoanelor ori de catre Parchet, iar cererea este solutionata de judecatoria din zona de domiciliu, pe baza verificarilor facute de serviciul de evidenta a persoanelor si a concluziilor procurorului. Solutionarea cererilor formulate de cetatenii romani cu domiciliul in strainatate si de straini este de competenta Judecatoriei Sectorului 1 al municipiului Bucuresti. (C.S.)
Despre autor:
Sursa: Ziua
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro