Universal Music Group
va oferi spre descarcare,
in mod gratuit, melodii din catalogul sau. Pentru inceput, oferta va fi disponibila
in SUA si Canada. Fiecare melodie sau videoclip va fi disponibil dupa ce clientul vizioneaza clipuri publicitare.

Oricat de mult s-ar ieftini melodiile descarcate de pe internet, tot nu se vor inconjura de ""aura"" gratuitatii. Casele de discuri, studiourile de inregistrari, distribuitorii se plang ca pirateria le scade considerabil veniturile, iar milioane de utilizatori se bulucesc la file-sharing pentru a fi la zi cu topurile mondiale. Surpriza vine tocmai de la un gigant al showbiz-ului, Vivendi Universal Group, care se ofera sa-si posteze gratis catalogul muzical. Este vorba de o colaborare cu Spiralfrog (www.spiralfrog.com), un site de pe care utilizatorii vor putea sa descarce muzica fara a plati un cent.
RECLAME. Afacerea va intra in scena in luna decembrie, dar va fi disponibila, cel putin la inceput, doar pentru internautii din SUA si Canada. Totusi, melodiile vor fi protejate prin ""digital rights management technology"", asa ca lupta cu pirateria nu ramane in umbra. In ceea ce priveste castigurile acestei afaceri, ele vor veni din reclamele de pe site. Cei care vor dori sa descarce o melodie sau sa se uite la un videoclip vor trebui sa suporte si un clip publicitar. Realizatorii site-ului promit ca nici un client nu va fi atacat de vreun virus sau spyware in timp ce navigheaza sau descarca vreun fisier. ""Oferta noastra se adreseaza unui segment de varsta intre 13 si 34 de ani, ceea ce ar reprezenta visul oricarui advertiser"", considera Robin Kent, CEO Spiralfrog.