Traficul feroviar pe tronsonul de cale ferata Bucuresti-Chitila a fost grav afectat ieri, din cauza furtului cablurilor de semnalizare, fapt ce a determinat intarzieri ale trenurilor care vin sau pleaca din Gara de Nord. Furtul de cablu, descoperit in zona Pajura, a pus in pericol siguranta traficului feroviar si, inclusiv, viata pasagerilor, evenimentul fiind sesizat Politiei de catre administratia Cailor Ferate. La mai bine de cinci ore de la furtul cablurilor de alimentare, circulatia trenurilor se facea cu ajutorul semnalelor feroviarilor asezati de-a lungul sinelor. Directorul de comunicare CFR Infrastructura, Oana Branzan, a declarat, citat de Mediafax, ca in jurul orei 05.30 personalul feroviar a constatat ca in zona Pajura au fost taiate cablurile de alimentare de dependenta, ale semafoarelor si macazelor. Ca urmare, a fost luata decizia dirijarii manuale a trenurilor. In acest scop, personalul CFR a fost plasat de-a lungul caii ferate, pentru semnalizari. Trenurile au mers pana la Chitila, iar in momentul in care acestea ajungeau acolo ajung acolo si eliberau calea ferata, venea trenul din sens opus, a explicat directorul de comunicare.
Cazuri frecvente
Administratia cailor ferate s-a confruntat, in ultimii ani, cu mai multe perturbari ale circulatiei trenurilor, din cauza furtului cablurilor de alimentare a sistemului de semnalizare. In zona cartierului bucurestean Chitila s-au inregistrat zeci de cazuri in care grupuri mari de hoti de fier vechi au fost surprinse in vagoane. In cateva randuri, la vederea politistilor si jandarmilor, hotii au devenit agresivi, aruncand cu pietre si bucati de fier spre acestia. In aceste conditii, unii dintre ei au fost raniti de focurile de arma trase de reprezentantii fortelor de ordine. (B.C.G.)