Daewoo Craiova a revenit in proprietatea statului roman pentru suma de 60 de milioane de dolari. Fabrica va fi scoasa din nou la vanzare dupa finalizarea tranzactiei cu coreenii de la Daewoo.

Contractul prin care statul reintra in posesia a 100% din actiunile fabricii de automobile de la Craiova a fost semnat ieri la Ministerul Economiei. Potrivit acestuia, compania coreeana va primi 60 de milioane de dolari, din care 50 de milioane de dolari pentru pachetul de actuni si 10 milioane de dolari in contul datoriilor uzinei din Craiova catre grupul Daewoo. Statul roman nu intentioneaza sa pastreze compania si, la doua luni dupa finalizarea tranzactiei de preluare va cauta sa o vanda unui investitor strategic, a anuntat Codrut Seres, ministrul Economiei. ""Finalizarea tranzactiei de preluare este estimata pentru perioada 15-20 octombrie 2006, iar procedura de privatizare a uzinei cu un investitor strategic va incepe in termen de doua luni de la finalizarea acesteia"", a precizat Seres. Pana atunci, uzina va produce sub marca Daewoo, pentru care detine licenta de fabricare pe termen nelimitat.
PRIVATIZARE. Nume grele ale industriei auto, precum General Motors, Ford si Renault-Nissan si-au manifestat in ultimul an intentia de a cumpara fabrica din Craiova, insa numai dupa ce statul roman va finaliza discutiile cu partea coreeana. Reprezentantii fabricii din Craiova spun ca o preluare a Daewoo Craiova de catre General Motors ar fi cea mai convenabila varianta, pentru ca ar necesita mai putine modificari la liniile de asamblare.