In patria fara drumuri se mai si asfalteaza. In patria fara drumuri, soselele se intersecteaza des cu liniile de cale ferata. Si cate si mai cate obstacole fac traficul rutier romanesc un calvar. Drumurile se impotmolesc si cozi interminabile se transforma in ocazii de socializare involuntara. Dar numai pentru muritorul de rand.

Joi, 24 august 2006, ora 11:30. De abia ce se cutremurase lumea de vestea despre epoletii care au ucis un tanar de 26 de ani langa Corabia. Agentul Bebe Petrisor Pascu, agent la directia Investigatii Criminale, comisese o crima si fugise de la locul faptei.
DEMNITARII. Valea Prahovei, DN1, langa Posada. Se lucreaza la consolidarea unui pod. Coada la semafor. Sute de masini, aliniate cat de cat disciplinat, pe aproape zece kilometri, de o parte si de alta a santierului. Asa cum se practica, din nefericire, in Romania, exista unii soferi carora nu le pasa nici de parerea celorlalti, nici de regulile unui bun-simt comun, nici macar de noul Cod Rutier, care sanctioneaza cu suspendarea permisului de circulatie depasirea unei coloane stationare. In fond, daca legea e facuta o data doar pentru catei, de ce s-ar teme dulaii sa sofeze cu permisul suspendat?
Caz concret: B 44 WSA, un Jeep de culoare alba pentru al carui sofer litera W din numarul de inmatriculare este o garantie a superioritatii pe care ti-o confera o anumita intimidare rezultata din secretul public ""masinile cu W sunt ale serviciilor speciale de protectie a demnitarilor"". Si mai grav este atunci cand in masinile respective, gonind in special vineri seara spre Valea Prahovei, se afla chiar demnitari.

DISPRET. Caii-putere si un numar de inmatriculare care trimite cu gandul la serviciile de paza valoreaza mai mult decat Codul Rutier