Vanzarile de imbracaminte si incaltaminte din Romania au crescut anul trecut cu circa 10% fata de 2004, pana la 1,1 miliarde de lei (305,5 milioane de euro), cel mai ridicat nivel din ultimii cinci ani, potrivit unui studiu realizat de Euromonitor.
Totusi, romanii nu reusesc inca sa cumpere pe cat ar dori, pentru o mare parte din populatie pretul acestor produse fiind prohibitiv. Majoritatea romanilor prefera sa cheltuiasca sume cat mai mici pe aceste produse, incercand sa cumpere haine si incaltaminte de vara si de iarna care sa poata fi purtate pe tot parcursul anului.
Consumatorul mediu din Romania detine cinci perechi de pantofi. In schimb, mai mult de 20% dintre acestia nu au incaltaminte specifica pentru iarna, iar peste 30% au doar o pereche de ghete, cizme sau alte variante similare pentru sezonul rece. Totodata, aproximativ 30% nu au deloc sandale.
In ceea ce priveste incaltamintea obisnuita, care include pantofii sport, situatia este destul de polarizata la nivelul societatii romanesti. In timp ce 21% dintre consumatori au doar o pereche, acelasi procent are patru sau mai multe perechi in garderoba proprie. (Daniela Ivan)