Avioane fara Internet - Broadband-ul pierde altitudine

Compania Boeing a decis sa puna capat investitiei in tehnologia prin care furniza servicii de Internet in avioane. Prea putine linii aeriene interesate si un numar scazut de utilizatori.

A avea conexiune Internet in timpul zborurilor repre-zinta pentru multi pasageri posibilitatea de a-si vedea in continuare de afaceri sau pur si simplu verificarea mailu-urilor. Nu sunt multi furnizori de asemenea servicii, iar cel mai important de pe piata s-a hotarat sa-si inchida afacerea. Connexion, o divizie a
Boeing, a dezvoltat timp de sase ani o tehnologie prin care sa se poata asigura la bordul avioanelor Internet broadband, prin satelit. Surse de pe piata vorbesc de o investitie totala de aproximativ 1 miliard de dolari, iar Boeing a anuntat zilele trecute ca rezultatele financiare sunt departe de asteptari motiv pentru care renunta la afacere. Cei 500 de angajati ai Connexion vor fi ""distribuiti"" in alte divizii ale Boeing.
DEZINTERES. Doar 12 linii aeriene s-au aratat interesate de tehnologia Connexion, majoritatea fiind companii asiatice, intre care Japan Airlines, Singapore Airlines, Korean Air sau Air China, in timp ce in Europa serviicile au fost achizitionate de Lutfhansa si Scandinavian Airlines. Boeing a apelat la Internet prin satelit pentru a asigura conexiune si in timpul zborurilor lungi, transoceanice. Un pret mediu pentru acest serviciu ajungea la 30 de dolari pentru un zbor sau 10 dolari pentru 30 de minute. Lufthansa insa a apelat chiar si la gratuitati pentru clasa business, la zboruri pe distante mari.
Anuntul Boeing nu inseamna si abandonarea serviciilor de Internet la bordul avioanelor. Una dintre companiile care a primit licenta pentru a furniza aceste servicii este CellAir, dar numai deasupra Americii de Nord, in conditiile in care foloseste statii terestre.