Benzinariile care au magazine sunt mult mai cautate de clienti, iar acest segment de retail va lua o mare amploare in urmatorii ani.

Magazinele din benzinarii au vandut produse de 23 de milioane de euro in 2005, in crestere cu 6% peste nivelul din 2004, se arata intr-un studiu Euromonitor. ""Benzinariile din Romania au inceput sa isi imbunatateasca serviciile pentru a castiga loialitatea clientilor. O benzina ieftina si de calitate nu mai este astazi de ajuns pentru a garanta unei companii succesul pe piata"", se arata in studiu.
CONCURENTA. Este de asteptat ca si concurenta dintre benzinarii sa creasca, avand in vedere dinamica achizitiilor de pe piata. Prin urmare, tehnicile de atragere a clientilor vor atinge noi limite, vizand inclusiv dezvoltarea unui segment puternic de magazine. Acum, majoritatea magazinelor sunt amenajate de firme multinationale, precum ENI (Agip), OMV si MOL, dar si de firmele autohtone Petrom si Rompetrol.
AFACERE. Acum, cheltuiala medie a unui conducator auto
intr-un magazin de acest gen reprezinta circa 2% din valoarea benzinei cumparate, un nivel destul de mic, dar care va creste, potrivit Euromonitor. In Romania existau la finele anului trecut 414 magazine amenajate in benzinarii, iar estimarile analistilor indica atingerea unui nivel de pana la 670 de unitati in urmatorii cinci ani si vanzari de 114 milioane de lei in 2010.