Se ia un autobuz relativ nou sau - dupa caz - unul de pe vremea bunicii, se umple cu diverse mirosuri de la diversi calatori, se adauga putina canicula si se zguduie bine pe artere reabilitate. Rezultatul, un ""road movie"" in ""real life"".

Traficul prin Capitala este un adevarat cosmar. Iei autobuzul si te trezesti la sauna, desi tu voiai sa ajungi la serviciu. Ajungi. Copt bine in propriul suc si asezonat cu hachitele colegilor de traseu rezultate din presarea la mai multe grade peste nivelul normal. Nu mai mira pe nimeni. E un adevar admis in general, fiind evident prin el insusi. Axioma se vrea a fi demontata.
In cativa ani, transportul in comun la suprafata va avea o alta imagine. Cel putin asa sustine directorul regiei, Gheorghe Aron.
In cinci ani vom circula pe strazile Bucurestiului cu vehicule de transport in comun noi, echipate cu aer conditionat, vom putea folosi aceeasi cartela si la metrou, vom avea linii de tramvaie modernizate si o infrastructura imbunatatita substantial. Innoirea flotei este una dintre prioritatile regiei, parcul de vehicule al RATB fiind unul invechit.
NOU-NOUTE. ""In octombrie 2005 a avut loc licitatia pentru achizitia a 500 de autobuze. Pana la sfarsitul acestui an se va completa lotul de 400, iar restul, de 100, va fi livrat pana in iulie 2007. In acest moment, 130 de autobuze noi sunt deja in exploatare. Conform contractului, in termen de 60 de zile de la livrare, trebuie sa platim fiecare leut.""
Pana in 2008 toate autobuzele care vor circula pe strazile Bucurestiului vor fi noi. Primaria impreuna cu RATB vor demara o licitatie pentru achizitionarea a inca 500 de autobuze, care vor fi livrate incepand cu 2007. ""Pentru aceste achizitii, fondurile ne vin de la bugetul Primariei Capitalei sau prin cofinantare - de la bancile europene si bugetul local.
S-a discutat mult vara asta de lipsa aerului conditionat. Vom avea sigur in 2010-2011. Achizitiile ulterioare vor indeplini aceasta cerinta, iar pentru dotarea celor pe care le avem suntem in discutii cu Primaria. Nu se pot inlocui peste noapte 1.500 de vehicule. Cele care sunt acum in circulatie isi vor face norma de viata si vor fi retrase. Un autobuz are norma de viata de opt ani, iar un tramvai, de 14 ani. 80% din vehicule au norma de viata indeplinita.""
In urma cu doua saptamani s-a adjudecat licitatia de achizitie a 100 de troleibuze, asa incat, la sfarsitul acestui an si inceputul anului viitor acestea vor intra in exploatare.
CE LIPSESTE. ""Pentru a ne simti calatori la nivel european, ne lipsesc anumite lucruri la capitolul confort. Unele dintre acestea tin de noi, altele de municipalitate. Daca traficul general se desfasoara greu, atunci si performantele serviciului nostru sunt afectate. Acum se deruleaza un numar mare de proiecte in Capitala care privesc infrastructura, unele sunt ale RATB, altele ale Primariei. In cativa ani, cred eu, conditiile de trafic vor fi substantial imbunatatite, iar noi vom putea satisface din toate punctele de vedere exigentele calatorilor.""

ANUL 1929. Manipulantii si vagoanele Simmering au inlocuit
tramvaiele trase de cai