Moto
Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul.
Mircea Badea, realizator tv Locomotiva trenului personal a ajuns singura in F. Pe traseu, mai precis dupa halta Corleasca, prin dreptul unui lan de porumb s-a rupt carligul de prindere. Cele sase vagoane tip naveta, fara ferestre, deoarece, neputandu-le deschide, calatorii le-au spart cu tocurile bocancilor, au ramas de izbeliste in plin camp. La inceput, dupa traditionala uimire, explicata minutios de manualele de psihologie, lumea s-a scandalizat. I-a trecut insa repede. La cativa pasi de terasament se desfasura pana-n zare, falos si ispititor, lanul de porumb cu stiuleti de lapte. Ca la un semnal, au sarit cu totii din vagoane si s-au apucat de jefuit. Cand sacii de plastic, papornitele, pungile cu emblema Marllboro si Coca-Cola au fost burdusiti, cativa s-au gandit sa coaca acolo, pe loc, stiuletii, ca sa aiba ce manca. In doi timpi si trei miscari, in jurul garniturii s-au ridicat zeci de ruguri, de parca o armata invadatoare ar fi campat acolo. S-au gasit imediat si cateva sticle cu tuica falsificata, care au fost trecute din mana in mana si din gura in gura. Mai lipsea, evident, friptura, pentru ca viata sa fie frumoasa, mai ales ca in ultimul vagon dormisera, pana atunci nestiuti, membrii unui taraf plecati sa cante la o nunta din F. Au fost dati jos de calatorii deja prea veseli si pusi sa cante manele. Putin a lipsit sa fie si friptura. Cativa insi zarisera un iepure ivit nu se stie cum intr-un tufis din lan. Se repezisera dupa el si-l alergara zadarnic pana ce mai ramasese doar porumbul calcat in picioare. Nu reusisera sa-l prinda. Reusisera in schimb sa distruga si ce mai ramasese din lan. Intre timp, vestea despre locomotiva ajunsa in Falticeni de una singura se raspandi nu numai in orasel, ci si in toata tara. Un post de radio local anunta o catastrofa feroviara pe linia spre F. Corespondentul local al unui post privat de televiziune transmise stirea la Bucuresti. Postul isi intrerupse emisiunea pentru a anunta groaznicul accident in care fusesera implicate sase vagoane ale trenului personal. Sunt o suta de morti si numerosi raniti - spuse prezentatoarea, care se imbracase in negru. Un alt post, concurent, interveni la cateva minute dupa aceea. Cum el n-avea corespondent in zona, pentru a nu se crede ca era mai putin informat, dadu ca sigura cifra de o mie de morti. Dupa care tranti un talk-show despre ce simt calatorii unui tren care deraiaza. Echipe ale celor doua posturi, dar si ale altora navalira la Ministerul Transporturilor si, impreuna cu ministrul, care se grabise sa-si anunte deplasarea la locul catastrofei, se imbarcara in elicopter. Apropiindu-se de locul bairamului, fura izbiti de fumul care acoperea trenul si imprejurimile. Operatorii se napustira la ferestre ca sa inregistreze imaginile cu vagoanele arzand. Reporterii pusera mana pe telefoanele mobile pentru a transmite corespondente despre vagoanele in flacari, despre fumul inecacios si despre vaietele care ajungeau pana la elicopter. Flacarile se stie de la ce proveneau: de la stiuletii pusi la copt. Vaietele erau chiotele de entuziasm ale celor de jos, care credeau c-a aparut un OZN. Zi de vara in parculet Zi de vara in parculetul pe langa care trec, scotand fum discret si vajaind falos, jeepurile noii burghezii moldo-valahe. Pe o banca de langa cosul de gunoi o fata invata la geografie. Citeste de zor, dand marunt din buze, Emisferele Pamantului. Un barbat doarme cu gatul retezat de marginea bancii. Jos, in pietris, il vegheaza un dulau alb, plin de scaieti. Doua cucoane bat cu pietre maidanezii, care o rup la fuga, justificand renumele de tigani ai cainilor. Isi apara astfel odraslele: doi pechinezi cu ochi nevinovati.