Intr-adevar, nimeni nu putea s-o spuna asa de bine decat Botezatu: omul trebuie sa ia o pauza chiar si in societatea de consum. Si asta pentru ca el, consumul, a ajuns o corvoada. Sau a fost mereu?

Nu pentru toti. Un studiu nu foarte recent (facut de o companie de carti de credit) arata ca femeile petrec in medie 35 de minute pe zi la cumparaturi, in vreme ce barbatii se multumesc cu 22 de minute. Mai grav, oamenii de stiinta se mandresc cu urmatoarea descoperire epocala: se pare ca femeilor le place shopping-ul, in vreme ce barbatii abia asteapta sa scape de el. Socant.
Acum ceva vreme, cineva mi se plangea ca a ajuns sa accepte preturile putin mai mari de la magazinul de langa bloc, pentru ca nu mai are energie sa mearga la megamarketul de la marginea orasului. Acolo unde trebuie sa caute un loc de parcare, sa strabata un kilometru pe jos, alt kilometru cu cosul din ce in ce mai plin si-apoi sa mai si stea la coada o ora si jumatate. Sa adaugam ca omul e de fapt o femeie - care, conform studiului, ar trebui sa iubeasca experienta asta. Shopping-ul deci
trebuie sa fie placut, nu ieftin - iata o morala greu de aplicat inca la noi... Barbatii, in schimb, n-au nici o problema sa ia parcarea in piept si sa faca curse cu caruciorul, atata vreme cat au sentimentul ca au facut o afacere buna. Pentru ei, presupusi sclavi ai ratiunii, cifrele conteaza.
Nu ca femeile n-ar fi sensibile la discursul economiilor astora: sezonul de sales, care se apropie de sfarsit, a fost un succes important pentru retaileri. Femeile cumpara rochita aceea, care a fost doua milioane in primavara, la jumatate de pret, desi a trecut mai mult de jumatate de vara. O vor mai purta de doua ori, iar la vara va fi deja demodata. Insa socoteala asta, rationala, cerebrala, plicticoasa, nu rezista in fata tentatiei cu bretelute!
Pe de alta parte, nici economia nu mai e ce pare. Vine un moment in care economiile in bani sunt mai putin importante decat cele in timp. Clasa mijlocie in formare va tine in viata afacerea din coltul strazii, cu conditia ca strada sa se numeasca Beller. In fond, cele doua ore pe care le adauga drumul la supermarket ar putea costa mai scump decat banii salvati la casa de la supermarket. Cine se poate bate cu tariful de 200 de dolari pe ora al celor mai scumpi avocati? Sigur nici o oferta de sales. Dar sa revenim la durerea lui Botezatu, aflat, ca de obicei, in consonanta cu tara: doma€™le, e obositor sa tot cauti mai binele! Poate, cine stie, il asculta un retailer si lanseaza magazinul cu un singur fel de marfa. Un singur televizor, o singura pereche de pantaloni, o singura boaba de strugure. Ca sa ne relaxam si noi, barbatii, in concediu...

""In concediu nu cheltuiesc, in concediu ma odihnesc"" -
Catalin Botezatu