Procurorii DIICOT au aflat cum si cand ar fi fugit Omar Hayssam din Romania. El ar fi iesit din tara cu nava Iman-T, aflata sub pavilion nord-coreean, pe ruta Constanta - Alexandria - Tartous. Vasul a fost sechestrat, iar armatorul lui este urm

Procurorii DIICOT au aflat cum si cand ar fi fugit Omar Hayssam din Romania. El ar fi iesit din tara cu nava Iman-T, aflata sub pavilion nord-coreean, pe ruta
Constanta - Alexandria - Tartous. Vasul a fost sechestrat, iar armatorul lui este urmarit penal pentru ca a inlesnit fuga unui acuzat de terorism.

Autoritatile judiciare romanesti au descoperit ruta cea mai probabila folosita de sirianul Omar Hayssam pentru a o sterge din tara. Nava Iman-T, sub pavilion nord-coreean, a fost deja sechestrata in Portul Constanta, iar armatorul vasului este urmarit penal. Dupa fuga omului de afaceri acuzat de terorism, lucratori ai serviciilor secrete ""decapitate"" de disparitia lui Hayssam, impreuna cu procurori ai Directiei de Investigare a Infractiunilor de Crima Organizata si Terorism (DIICOT) din Parchetul ramas si el fara procurori generali, au demarat ample cercetari pentru a afla cand, cum si cine l-a ajutat pe inculpat sa paraseasca Romania.
ARMATOR ACUZAT. Potrivit unui comunicat al Parchetului Instantei Supreme, exista indicii care arata ca Omar Hayssam ar fi iesit din tara la bordul navei Iman-T, in dimineata zilei de 30 iunie 2006, cu destinatia Siria. Ruta folosita: Constanta - Alexandria(Egipt) - Tartous (Siria). Nava efectueaza transporturi de cherestea intre porturile Constanta si Alexandria si este proprietatea firmei Mediteranean Line Inc. Delaware SUA, manageriata de societatea Tartousi Shiping Company Constanta. Reprezentantul acestei din urma firme este cetateanul sirian Mustafa Tartousi. Impotriva lui, procurorii DIICOT au inceput deja urmarirea penala. Armatorul Mustafa Tartousi este acuzat de savarsirea infractiunii prevazute de articolul 33, litera c din Legea 535/2004 - inlesnirea intrarii/iesirii in/din tara, gazduirea ori facilitarea accesului in zona obiectivelor vizate a persoanei despre care se cunoaste ca a sprijinit/savarsit sau urmeaza sa sprijine ori sa savarseasca un act terorist. Pus sub acuzare, Mustafa Tartousi exclude posibilitatea ca Omar Hayssam sa fi parasit Romania la bordul acestei nave, sustinand ca la plecarea vasului din port se face control amanuntit, astfel ca nici un calator clandestin nu poate pleca. Surse judiciare au precizat ca Hayssam, sub o identitate falsa ar fi ""trecut"" ca membru al echipajului. Politia de Frontiera spune insa ca a fost controlat vasul la iesirea din tara.
SECHESTRU ASIGURATOR. Echipajul navei, format din sirieni, egipteni si doi marinari romani, a fost deja audiat de politisti. Echipajul se afla la bordul vasului ancorat in dana 9 a Portului Constanta, unde a acostat la data de 2 august. Membrii echipajului nu au voie sa paraseasca nava, care este pazita de politisti de frontiera, si nici sa vorbeasca decat cu persoane autorizate. Iman-T a fost indisponibilizata in Portul Constanta inca de la 6 august, cand procurorii DIICOT au dispus asupra ei, instituirea unui sechestru asigurator.

SOTIA NEAGA


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.