Pentru un metru si jumatate de carosabil, 550 de
copaci au fost trecuti pe lista neagra a defrisarilor. Pe Soseaua Giurgiului,
mai bine de jumatate din numarul teilor de peste
30 de ani au fost secerati. Perdeaua de copaci a disparut. In locul lor vom avea asfalt si praf.

Pe adresa redactiei au venit mai multe solicitari din partea locatarilor Soselei Giurgiului. Oamenii cereau ajutorul institutiilor statului. Voiau sa nu se ajunga la taierea teilor de pe aliniamentul stradal. Au incercat sa spuna ""nu"" defrisarilor, dar nu au avut succes. Muncitorii isi dau deja silinta sa scoata cat mai repede radacinile copacilor seculari. Totul in folosul unei sosele cu jumatate de metru mai larga decat cea veche. De altfel, lucrarile se gasesc deja intr-un stadiu avansat. Pe sensul de mers catre Cimitirul Belu, toti teii au fost secerati. Momentan s-a trecut la scoaterea radacinilor destul de voluminoase ale arborilor. In schimbul celor 550 de tei se vor replanta 150 de arbori cu balot cu tot. Operatiune destul de costisitoare si aproape imposibila. Numai ca la capitolul plantari in compensatie era musai sa se treaca ceva.
MARELE CASTIG. Care va fi rezultatul defrisarii teilor de pe aliniamentul Soselei Giurgiului? Un carosabil cu pana la un metru mai largit, un trotuar mai ingust, trafic intens in dreptul caselor oamenilor si, bineinteles, mai putini copaci, numai cu 550 mai putini. Asa cum ne-au obisnuit deja, autoritatile au ales, pare-se, si de aceasta data solutia cea mai costisitoare si mai complicata. ""Pentru decongestionarea traficului din zona nu era nevoie sa se distruga perdeaua de verdeata. Un simplu calcul a demonstrat ca alternativa unei sosele suspendate ar fi rezolvat elegant si mai ales mai ieftin operatiunea de pe Giurgiului. Mai mult de atat, soseaua suspendata nu ar mai fi cerut un sacrificiu atat de mare - distrugerea mediului inconjurator. Nimeni nu a avut insa urechi sa auda"", a explicat Nicolae Radulescu Dobrogea, presedintele ONG-ului Ecocivica.
SOLUTIA. Pentru problema din zona Berceni au existat si solutii. Una dintre ele era construirea unei sosele suspendate de la Metro Berceni pana la terenul arabil dinspre Jilava. Ea ar fi avut costuri net inferioare defrisarii copacilor de pe aliniamentul stradal. Asta pentru ca, o data cu scoaterea radacinilor teilor, va trebui sa fie mutate si toate utilitatile. Solutia aleasa de municipalitate este si scumpa, si nociva. ""Daca s-ar fi acceptat construirea soselei suspendate, nu ar fi fost nevoie decat de niste stalpi si de betoane. Pentru solutia aleasa de municipalitate va fi nevoie de fonduri cu mult mai generoase. Va fi necesar sa se acorde o atentie deosebita utilitatilor, intrucat mutarea acestora nu poate fi evitata. Mai apoi, alti bani vor pleca catre asfaltarea noii sosele. Mai mult decat atat, intr-o capitala europeana, camioanele vor circula in voie pe langa Cimitirul Belu. Soseaua suspendata ar fi preluat toata aceasta circulatie greoaie"", mai precizeaza Dobrogea.

DREPT LA OXIGEN PENTRU LOCUITORII CAPITALEI