Cu un numar de 10.500 de angajati in intreaga lume, cu un volum de vanzari de 12,9 milioane de perechi de pantofi in fiecare an, Ecco este unul dintre brandurile fruntase din domeniul industriei de incaltaminte de cea mai buna calitate.

Povestea acestui brand a inceput in anul 1963, cand Birte si Karl Toosbuy si-au vandut tot ce aveau si s-au mutat in satul Bredebro in Danemarca. A fost un pas indraznet intr--un viitor necunoscut. Singurele atuuri ale celor doi erau indrazneala si vointa.
Pornind de la o singura fabrica, marca Ecco a inceput curand sa creasca cu ajutorul spiritului de pionieri si a determinarii de a face pantofi care sa urmeze piciorul si principiile sale de functionare. La scurt timp, afacerea se muta in noi piete din lume si deschidea o fabrica noua in Bredebro. Compania incepuse sa produca pantofi a caror calitate ii recomanda ca lideri de piata. Pantofii Joke, lansati in 1978, pantofi ce au fost mai tarziu rafinati prin intermediul metodei inovative de injectie directa, erau recunoscuti ca fiind flexibili si durabili. Ecco a devenit cunoscut drept creatorul de confort pentru picioare.
O NOUA ETAPA. Anii a€™80 si a€™90 aduc noi generatii de pantofi Ecco - pantofi de copii si pantofi mai eleganti. Compania a deschis noi drumuri si prin utilizarea materialelor hi-tech cum ar fi membranele Gore-Tex pentru a mari respiratia si rezistenta pantofilor. O noua linie de pantofi de perforamanta care mixa confortul si durabilitatea cu perfomanta le-a permis oamenilor sa mearga, sa alerge si sa se catere oriunde.
In prag de secol XXI, Ecco marturisea ambitii mai mari ca niciodata, spargand canoane cu o linie de pantofi de high-fashion si cu pantofi de golf top-performing. Ecco este astazi o companie internationala cu cartiere generale in Bredebro, cu facilitati de productie si vopsire in Portugalia, Indonezia, Thailanda, Slovacia si China, si cu magazine in intreaga lume.
In Romania exista in prezent doua magazine: unul in Cluj si unul in Galeriile Comerciale Feeria. Francizorul pentru Romania este firma Shoexpert SRL, al carei manager general este Victor Tighinean.
Planul de afaceri este acela de a deschide doua magazine pe an si de a se extinde in Bucuresti si in marile centre comerciale din tara.
PILOTI DE TESTE PENTRU PANTOFI. Ecco e un brand care are o poveste consistenta. Originar din Danemarca, este unul dintre putinele nume care au investit in cercetarea cineticii piciorului. Se fac studii intense inainte de a pune in fabricatie o linie de pantofi, au piloti de incercare pentru pantofi, designeri pentru fiecare categorie: femei, barbati, copii si apoi pentru fiecare stil: casual, capital, performance si golf. Cand pilotul de teste ia la purtare fiecare noua linie Ecco la o plimbare de 15 km, inainte ca aceasta sa fie pusa in vanzare, pantoful devine unul mai bun. Munca pentru pantofi nu se incheie atunci cand echipa de dezvoltare, designerii si tehnicienii sunt multumiti de o noua creatie. Echipe de voluntari independenti sunt in stand-by ca sa preia pordusele si sa evalueze rezultatele. Fiecare noua linie si stil de incaltaminte sunt testate in viata reala, timp de 14 zile, in diverse conditii de greutate, flexibilitate, sistem de ajustare, abilitatea de absorbtie a socurilor si mai ales confort. Aceste rezultate ajung la echipa de dezvoltare care, daca e cazul, face ajustarile necesare.
PREOCUPARE PENTRU PICIOARE. Ceea ce stim despre picioare, despre cele 26 de oase ale lor, despre cei 20 de muschi si cele 112 ligamente ar trebui sa se reflecte in pantofii nostri. Concentrarea pe mobilitatea picioarelor si ceea ce se intampla atunci cand picioarele intalnesc pamantul, pietrele, iarba, asfaltul, covorul, lemnul, noroiul, gheata au fost intotdeauna preocupari pentru Ecco. In medie, un om face cam 150.000 de pasi pe zi, si la fiecare pas, calcaiul suporta greutatea corpului sau inmultita cu 1,8. De aceea, greutatea unui pantof este esentiala pentru starea de bine a piciorului. Ecco este brandul care a investit in cercetare si se poate mandri astazi ca este incaltamintea oficiala a Casei Regale Daneze, a lui Bush, a primarului Moscovei si in Romania a Carcotasilor.
CONCLUZII. Aceasta istorie este o lectie de gestionare a unui brand. Investitiile in cercetare, in calitate si in confort sunt principalele atribute ale unei marci ce a stiut ca inainte de toate conteaza seriozitatea si lucrul bine facut. Sloganul ""Shoes Design to move you"" (Pantofi creati sa te miste) exprima cel mai bine politica unei companii care lucreaza gandindu-se la consumator.

TEHNOLOGIE SI PRINCIPII