Seat ramane in topul masinilor sport, dupa ce aparitia lui Leon Cupra a facut senzatie la Salonul Auto de la Londra.

Incepand de saptamana trecuta, mai cunoscutul Volkswagen Golf are un nou rival. Unul cu adevarat de temut de aceasta data, dupa ce Seat a lansat, in cadrul Salonului Auto de la Londra, cel mai sportiv model al sau din toate timpurile. Denumita Leon Cupra, noua masina a facut senzatie, avand un motor de 2.0 litri FSI, care dezvolta nu mai putin de 240 CP, intre 5.700 si 6.300 rpm.
ASPECT. Noul model pastreaza bine liniile clasice ale marcii. Totusi, cateva diferente exista, acestea aparand ca o consecinta fireasca a performantelor pe care si le propune masina. Partea frontala este agresiva, cu grila radiatorului in forma de fagure si farurile de ceata integrate in bara de protectie. Caroseria este marcata de jur-imprejur de mai multe linii care curg lin, iar stopurile din spate sunt stilizate, fiind completate de un spoiler integrat in acoperis si un insert negru in bara de protectie spate. Spectaculos este si sistemul de evacuare, care se prezinta sub forma unei tevi de esapament ovale, amplasata pe partea din stanga. Totodata, aspectul sportiv al noului Leon Cupra este completat de jante, precum si de accesoriile din interior. Scaunele sunt, bineinteles, pe acelasi stil sport, pe ele gasindu-se inscriptionat cu rosu numele modelului. Volanul si instrumentele de bord se aseamana cu cele de la un Leon clasic, dar cadranele impresioneaza. De exemplu, zona rosie a turometrului incepe de la 6.500 rpm, in timp ce vitezometrul este gradat pana la 280 km/h.
MOTORIZARE. Amprenta modelului este insa data cel mai bine de motorul de 2.0 litri FSI in patru cilindri, o realizare de exceptie in materie, reprezentand totodata cea mai puternica motorizare montata vreodata de Seat.
In aceste conditii, noul Cupra atinge o viteza maxima de 247 km/h, iar acceleratia 0-100 km/h se realizeaza in numai 6,4 secunde, ceea ce ar insemna ca o distanta de un kilometru s-ar parcurge in 26,4 secunde de la plecarea de pe loc. Motorul este pus foarte bine in valoare si de o cutie manuala de viteze cu 6+1 trepte, rapoartele fiind excelent echilibrate.
In ceea ce priveste consumul, acesta prezinta o diferenta destul de mare intre urban si extraurban. In oras, Leon Cupra ""inghite"" aproximativ 12,3 litri, dar afara se contrabalanseaza cu cei circa 7 litri necesari pe aceeasi distanta, o medie aflandu-se undeva in jurul valorii de 9 litri la 100 de kilometri parcursi.
Deocamdata nu se stie exact momentul in care Leon Cupra va ajunge si pe piata romaneasca, dar se pare ca nu va trece mult pana doritorii il vor putea comanda. Legat de pret, acesta nu a fost inca stabilit, dar se pare ca va depasi sensibil pragul celorlalte versiuni de Leon.

DATE TEHNICE - SEAT LEON CUPRA