Pasi siguri catre o imagine noua

Din primavara acestui an, campania de promovare a emisiunilor TVR 1 a fost incredintata echipei de creatie a agentiei Gavrila & Asociatii. Primul spot realizat de acestia, ""Martisoare"", marcheaza inceputul colaborarii lor.

In spotul ""Martisoare"", TVR apare ca sursa de inspiratie. Sunt puse sub reflectorul publicitar ""Surprize, surprize"" si emisiunile sportive. ""Prima campanie derulata cu Gavrila & Asociatii a fost dedicata grilei de primavara-vara, care a fost declinata pe tv si print, sub conceptul Martisoare. Agentia a castigat in primavara pitch-ul organizat de noi pentru identificarea unui partener creativ pentru promovarea programelor TVR 1. Spotul Martisoare a avut rolul de a fixa prioritatile grilei de primavara-vara, fiind parte a unei campanii tactice clasice"", ne-a declarat Tudor Giurgiu - presedinte, director general al TVR.
INFORMATIA. ""Formatul"" se distanteaza de emisiunile informative care exploateaza senzationalul facil. Personajele, cu trasaturile nu cu mult ingrosate fata de ceea ce e de vazut prin studiourile multelor si maruntelor televiziuni din media romaneasca, si situatiile de viata la limita grotescului realizeaza o succesiune umoristica in crescendo, culminand cu alternativa, stirile care conteaza, imagini decupate din evenimente reale, cu greutate pe scena istoriei. Despre noua viziune a TVR cu privire la emisiunile informative, domnul Tudor Giurgiu ne-a declarat: ""In tot ceea ce s-a facut pe parte de comunicare de produs pana acum am urmarit sa transmitem cat mai bine ideea ca TVR este un sustinator al valorilor reale ale societatii romanesti, iar programele reprezinta ratiunea de a fi a TVR. Cum ideea de serviciu public este cel mai bine reflectata in emisiunile informative, evident, stirile au fost si vor fi o prioritate pentru noi, drept dovada modificarile care au avut loc la acest palier. In conditiile modificarilor de continut si package aduse Jurnalului TVR, era de la sine inteles ca este necesara o campanie de sustinere a acestor modificari. Astfel a aparut campania cu headline-ul Senzational, derulata pe tv si pe print.""
MARI ROMANI. Intr-o galerie de monstri sacri ai culturii si civilizatiei romanesti, de data asta incoronati cu laurii pe care ii merita, unul dintre cei pusi pe soclu si-a parasit postura statuara si contempla unul dintre portretele din galerie. Este vorba despre Ilie Nastase, care e trimis imediat unde ii e locul si care isi pune ascultator laurii pe cap in urma cicalelii unei femei de serviciu care supervizeaza buna ordine a lucrurilor in galeria cu genii. Atractia pe care valorile adevarate o exercita chiar asupra unor personalitati de marca genereaza un fel de situatie de oglindire reciproca, este extrem de subtila si interesanta. Spotul ce promoveaza emisiunea ""Mari romani"" ruleaza pe TVR de la sfarsitul lunii mai si e un fel de parafraza, in sensul ""esti ceea ce privesti sau ceea ce contempli"".
Un al doilea spot, cu Ivan Pataichin in rol principal si cu replici ce merg pana la umorul negru consolideaza campania pentru emisiunea ""Mari romani"". Dan Popov, account planner la Gavrila & Asociatii, explica ideea spotului prin aceea ca emisiunea isi propune ""o normalizare a relatiei pe care o avem cu trecutul si prezentul nostru ca natiune"". Satui de raportarea la marile nume ca la niste idoli carora trebuie sa le faci neintrerupte temenele, hipnotizati de o rigida recunostinta de manual comunist, cei de la Gavrila & Asociatii au ales o abordare la limita populismului. Incrancenarea lasa loc umorului si unei familiaritati hatre.
VALORI. Despre valorile TVR, Tudor Giurgiu ne-a declarat: ""Rebranding-ul din 2004 a adus o clarificare la nivelul imaginii, conceptului grafic, dar nu si in esenta brand-ului, care tine de relatia cu publicul si de comunicarea corecta a valorilor si atributelor marcii. Responsabilitatea este una dintre valori, pentru ca TVR este un serviciu public, nu un proiect lucrativ. Pasiunea pentru televiziune, pentru ca fara pasiune nu se poate, libertatea de expresie - prin raportarea ei la valoare, la informatia care are relevanta, pentru ca este stire cu adevarat, nu fapt divers sau divertisment facil - , respectul fata de telespectator, dar si fata de breasla.""

DIRECTIE