Ce poti face intr-o luna cu un telefon celular, o camera video digitala si o bancnota de 100 de dolari? Daca adaugi la ingredientele de mai sus o gasca de specialisti dintr-o comunitate virtuala - 1.000.000 de dolari!

La 16 iunie, Remi Frazier, un tanar de 27 de ani din Fort Collins (USA), lansa un proiect care ar trebui sa-i aduca un milion de dolari in numai 30 de zile. Cand a facut asta, avea in buzunar 100 de dolari, abia ajunsese la New York, iar singurul ""instrument"" disponibil era telefonul.
Planul este urmatorul: Pasul 1 - crearea unei retele de voluntari
on-line pentru consultanta in afaceri.
Pasul 2 - conceperea si proiectarea unui produs. Pasul 3 - dirijarea cercetarii pietei pentru respectivul produs. Pasul 4 - fabricarea si vinderea produsului.
Durata proiectului: 30 de zile (concept si executie).
SUCCES. Termenul-limita se apropie pentru pustiul din Fort Collins. Vom vedea rezultatul la 16 iulie. Daca Frazier reuseste in 30 de zile sa finalizeze un proiect care dureaza cativa ani in mod normal, inseamna ca putem spune adio tuturor anilor de studii de marketing in academii. Succesul lui ar echivala cu trecerea de la cartelele perforate ale calculatoarelor enorme din anii a€™70, la PC-uri.
S-a terminat cu birocratia si
cu sedintele interminabile din companii, unde fiecare isi exerseaza limbajul de lemn. Un pusti va da lectii, cu aceasta ocazie, catorva milioane de indivizi care se considera indispensabili si castiga lunar cateva mii de dolari scriind
sau aproband proiecte. Internetul e mai tare.
COMUNITATE. Alegerea produsului care va fi lansat pe piata a fost ulterioara si mai putin importanta. Singurul lucru care conteaza este ca produsul se adreseaza consumului de masa. Adica, Frazier a preluat din marketing esentialul. Nici nu-i trebuia mai mult pentru a convinge pe toata lumea. Blogurile (jurnalele online pe care oricine poate citi si posta comentarii) i-au fost de mare ajutor. Profitand si de avantajul major al bloggingului, Remi Frazier a reusit sa convinga in timp record o vasta comunitate de specialisti in domenii diferite sa-si ofere voluntariatul. I-a coordonat online
si i-a facut sa lucreze pentru milionul lui de dolari. Raspunsul celor contactati nu a fost doar rapid, dar si entuziast.