Spre deosebire de cantaretii de muzica pop sau dance, care nu se ""vand"" fara publicitate, folcloristii n-au nevoie de reclama. Doar de nunti si botezuri.

La o simpla cautare pe internet veti constata cu surprindere ca marii cantareti de muzica populara nu au site-uri personale, nici de fan-club, iar versurile cantecelor lor abia daca se gasesc ratacite pe cate vreo pagina a unui admirator. Irina Loghin, Ion Dolanescu, Maria Ciobanu, Benone Sinulescu, Aneta Stan, Matilda Pascal Cojocarita, ca sa nu enumeram decat cateva nume din galeria stelelor folclorului autohton, sunt ""brand-uri"" prea puternice si stabile pentru a mai avea nevoie de instrumentele marketingului. Doar intamplator interpreti precum Nicolae Furdui Iancu, Petrica Mitu Stoian, Grigore Lese, Angelica sau Niculina Stoican s-au lasat cuceriti de internet si s-au promovat in aceasta lume virtuala. Cu timiditate, e drept, chiar cu stangacie din punct de vedere al designului, dar exista!
POEZIE. Textele de prezentare, departe de pragmatismul impresarilor si solistilor dance si pop, sunt imbibate de poezie: ""Atunci cand izvoraste un cantec din sufletul meu si il pot canta in lume, ma simt ca o mireasa purtata de dragoste catre altarul sfant"" (Angelica Stoican). ""Un om lipsit de o singura calitate a sufletului nu are delicatetea completa.
Atunci, ea este cu lacune si eclipse"" (Nicolae Furdui Iancu). Dovada ca numele ii este ""marca inregistrata"" pe site-ul ardeleanului, la rubrica ""Contact"" se spune: ""Daca doriti sa ii scrieti, o puteti face trimitandu-i o scrisoare si e de ajuns ca pe plic sa scrieti la destinatar numele sau si orasul Alba Iulia si va primi cu siguranta mesajele de la dvs."". Cu alte cuvinte, toti postasii din Alba Iulia stiu unde sta interpretul!
Ce nevoie ar mai avea de reclama?! Si totusi, Grigore Lese pune punctul pe ""i"": ""Cariera este un drum; eu am ales acest drum; din pacate, unii au confundat cariera artistica cu publicitatea artistica; publicitatea artistica a creat false valori. Unii au vrut ca din folclor sa faca avere, dar eu spun ca folclorul nu trebuie exploatat pentru a se face din el avere"".