Suntem pusi in fata unui fenomen de masa care tinde sa revolutioneze comunicarea. Aparent inofensivele ""bloguri"" (jurnale on-line) s-au transformat in adevarate arme comunicationale. Oricine poate acum sa se exprime liber si sa fie ascultat. Oricine poate deveni formator de opinie, dincolo de interfata traditionala a canalelor mass-media si a relatiilor publice. Regulile jocului de-a comunicarea sunt sfidate de tehnologie. Jeremy Wright, blogger din SUA, autorul cartii ""Blog Marketing"", a sustinut un seminar pe aceasta tema in Romania. ""Este o deosebita oportunitate pentru toata lumea, in special pentru romani, de a se afirma prin intermediul acestui nou canal de comunicare. Pe blog toti suntem egali"", ne-a declarat acesta. Blogurile sunt jurnale on-line care contin comentarii, opinii, clipuri audio sau video. Unele au format deja comunitati vaste. Oamenii se informeaza si isi exprima liber opinia pe orice tema. Fenomenul s-a nascut relativ recent, in 1997, insa a reusit in timp-record sa cucereasca intreaga lume. In 1999 au fost create primele servicii gratuite, datorita carora oricine isi poate face propriul blog. De atunci, numarul blogurilor a crescuta semnificativ. Unii bloggeri nu mai pot fi ignorati. Acestia au devenit noi lideri de opinie, prin calitatea comentariilor si prin audienta blogurilor. Blogurile au ajuns surse de informatie influente. COMUNICARE. Blogurile cuceresc din ce in ce mai multe domenii. Comunicarea este directa, iar feedback-ul instant. Oamenii pot comenta orice, in orice moment, iar vizibilitatea este maxima. Toate aceste caracteristici fac din bloguri o arma ale carei efecte se vor vedea curand. Blogging-ul va aduce revolutia in comunicare. Se vorbeste deja despre un fenomen similar la care vom asista si in Romania in urmatorii trei-patru ani. EVOLUTIE
""Cred ca blogurile reprezinta o evolutie sociologica. De cate ori se produce o asemenea schimbare in modalitatea de a comunica, la care participa milioane de oameni, efectele se resimt in societate. Se va produce revolutia in PR, marketing si mass-media"" - Jeremy Wright