In secolul in care traim e cam greu sa mai inventezi apa calda. E cam greu sa se mai inventeze vreo marca de masina care sa concureze cu Mercedes, e cam greu sa mai fii primul om care pune piciorul pe Luna si e cam greu sa inventezi avioane.

Segmentele sunt cam de mult impartite, iar nisele sunt din ce in ce mai greu de gasit. Nu suntem inca intr-o situatie de criza, nu zic, Doamne Fereste, ca n-o sa mai eliberam brevete de inventatori sau ca cei dinaintea noastra au fost mai smecheri ca noi. Nu, n-au fost mai smecheri. Au fost doar primii.
Ei bine, exact din acest motiv noul Lamborghini Miura n-o sa mai fie niciodata ce-a fost primul Lamborghini Miura. Iar Chevrolet Corvette Z06 n-o sa fie niciodata la fel de smecher ca un Corvette Stingray. Imi plac muscle-car-urile aproape la fel de mult cum imi plac si motocicletele, dar parca mi-a ajuns pana la marul lui Adam livada de remake-uri pe care le vedem in fiecare an.
Nu zic sa renuntam la traditie, ca atunci o sa intram cu totii in faliment. Dar zic ca ar fi excelent daca macar o parte mica a producatorilor de masini din lumea asta mare ar face, cu o doza mare de nebunie, abstractie de la studiile si cercetarile care le spun ca masinile de maine ar trebui sa arate ca masinile de ieri in proportie de 90%. Nu de alta, dar in ritmul asta nici macar copiii copiilor nostri n-o sa se bucure de teleportare, cu toate ca, atunci, probabil 200 de cai sub capota vor avea toate carucioarele in care se plimba copiii la Carrefour.
Se prea poate ca obsesia designerilor cu trecutul sa fie un semn de timiditate. Si sunt foarte multi cei care spun ca BMW-urile noi, Honda Civic sau Jaguarul XK, n-au nici o legatura cu traditia, mostenirea si legenda care le-a tinut in viata. Ei bine, parerea noastra e ca e mai bine asaa€¦ De dragul istoriei, macar.

Costin Giurgea, Top Gear