Desi Guvernul sustine
ca prin ordonanta de urgenta a urmarit sa
dea definitii mai clare
unor termeni din Legea Ticu, efectul este tocmai invers. Actul normativ
nu face decat sa dea
si mai multa subiectivitate deciziilor pe care le ia CNSAS in urma verificarilor privind colaborarea cu Securitatea a unor persoane.

In urma cu patru luni Guvernul adopta o ordonanta de urgenta prin care modifica si completa Legea 187/1999, privind accesul la propriul dosar si deconspirarea Securitatii ca politie politica.
Ordonanta a fost adoptata de Camera Deputatilor, in prezent aflandu-se la Senat, care este camera decizionala.

MOTIVELE GUVERNULUI. Potrivit expunerii de motive semnata de premierul Tariceanu, principiile si obiectivele care stau la baza prezentei ordonante de urgenta sunt: informarea corecta a opiniei publice, prin acces direct si neingradit la o categorie mai larga de informatii privind activitati cu caracter de politie politica; extinderea categoriilor de functii publice care sunt verificate din oficiu de CNSAS; o definire mai clara a termenilor de ""politie politica"", ""agent"" si ""colaborator"" al politiei politice, in sensul legii; stabilirea obligatiei de a sesiza organelor in drept neconcordanta dintre declaratia pe propria raspundere privind apartenenta ca agent sau colaborator al politiei politice comuniste si rezultatul verificarii CNSAS; predarea arhivelor, cu toate tipurile de documente intocmite de fosta Securitate, catre singura institutie abilitata sa asigure accesul cetatenilor la dosare si sa deconspire politia politica; eliminarea discriminarii pe criteriul cetateniei in asigurarea dreptului de acces la propriul dosar; evitarea blocajelor din functionarea Colegiului CNSAS printr-o mai clara precizare a obligatiilor ce revin membrilor sai.

POLITIA POLITICA IN LEGEA TICU