Bunicul avea microbul locomotivei. Tatal lua pulsul mersului trenurilor. Mama dadea liber, dar pe bani, celor care aveau nevoi si dor de duca. Metabolismul lui este, de asemenea, dependent de glasul rotilor de tren. Seful statiei Bucuresti No

Bunicul avea microbul
locomotivei. Tatal lua pulsul mersului trenurilor. Mama dadea liber, dar pe bani, celor care aveau nevoi si dor de duca. Metabolismul lui este, de asemenea, dependent de glasul rotilor de tren.

Seful statiei Bucuresti Nord Calatori, Doru Barbus, a fost numit in functie acum doi ani, la numai 28 de ani. Este, probabil, unul dintre cei mai tineri sefi de gara din tara, iar de cand se stie, a stat aproape tot timpul in gara si s-a bucurat, asa cum se bucura un copil, atunci cand trenul suiera nervos si pleca hotarat spre destinatia lui favorita de vacanta: Satu Mare - Mangalia. Tren direct. O aventura de 16 ore si-un gol mare in stomac, datorat emotiilor ca marele convoi de vagoane il ducea direct la malul Marii Negre. Tot trenul l-a adus, in 1994, si in Capitala, cand a dat examen la Facultatea de Transporturi, sectia Tehnica Transporturilor. ""Pe vremea aceea era singura de profil din tara si de-asta am venit aici"", spune seful Garii de Nord Bucuresti; neintamplatoare alegerea de a urma Transporturile. Dupa terminarea facultatii, s-a angajat la Gara de Nord ca inginer. ""Ai mei au fost ceferisti. Tata fiind sef de gara, in comuna Apa, judetul Satu Mare, mama casiera la agentia de voiaj din Satu Mare, am crescut pe langa gara si asta am vrut"", desi recunoaste ca a avut o alternativa: ori ceferist, ori cadru militar (liceul militar din Sibiu). ""Dar a aparut revolutia, in a€™89, si-atunci a cazut varianta asta cu liceul militar.""
""De mic am stat foarte mult prin gara. Era, oricum, aproape de locuinta noastra. Pe vremuri imi placea sa merg si sa vad cum se incarca vagoanele cu nisip si voiam, de asemenea, sa stau cu muncitorii care reparau sinele de tren, pe langa utilajele acelea de intretinut calea ferata."" I-au placut mereu trenurile si asta pentru ca este dependent de calatorii. Poate acum, din lipsa timpului, mai putin ca altadata, dar ruta pe care o urmeaza cel mai des, de cateva ori pe an, adica in concedii sau cand prinde un week-end liber, este Bucuresti - Satu Mare, de obicei la clasa I, rapid, si Satu Mare - comuna Apa, cu trenul personal. Un drum atat de lung, de la Bucuresti si pana in localitatea natala, i se pare foarte obositor, asa ca mijlocul de transport potrivit ramane trenul, spre bucuria fetitei lui de 2 ani, Ana, care adora sa mearga cu ""tenua€™"".

E ALTCEVA! Barbus a testat cel mai modern vagon pus in circulatie de anul trecut. Este un vagon vechi, dar remodernizat la Remar Pascani, si are in dotare, printre altele, scaune ergonomice


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.